Ahogy az orosz-ukrán háború miatt megdrágult az üzemanyag, a rezsi, a nyomtatópapír, és tulajdonképpen minden, amiért pénzzel fizetünk, ráadásul beütött a KATA módosítása, úgy az autósiskolák is választás elé kerültek: vagy árat emelnek, vagy lehúzhatják a rolót. Így aztán meredeken emelkedni kezdtek az óradíjak, és ez nem az egyetlen akadály a jogosítvány útjában.
Eleve a KRESZ-tanfolyam akár nyolcvanezer forintba is kerülhet, ehhez jön hozzá a vizsgadíj, az egészségügyi tanfolyam díja, illetve a kötelező minimum 30 óra vezetés, ami - ne legyenek illúzióink - csak keveseknek elég ahhoz, hogy biztonsággal megtanuljanak vezetni és elsőre átmenjenek a vizsgán. Minden bukás újabb sok tízezer forintos kiadást jelent, így az összköltség nagyon könnyen akár hatszázezerre is felugorhat.
Nem csak drága a jogosítvány megszerzése, nehéz is
Mindezek mellett az Európai Unió új irányelve szerint a jogsi megszerzése után egy évvel még folytatódna a képzés, kötelező lenne részt venni egy emlékeztető oktatáson a balesetek számának csökkentése érdekében. Ez ugyanis nagyon komoly célja az uniónak, mindenképpen lejjebb szeretnék vinni a közúti balesetek számát, ezért is szigorítanak a szabályozáson. A 70 év felettieket ötévente ellenőriznék, alkalmasak-e még a közlekedésre, de ez nem elég: a legtöbb balesetet a friss jogsis fiatalok követik el. Ezért esetükben például felnőtt utastárs jelenlétéhez kötnék az éjszakai vezetést, és minden országban zéró toleranciát vezetnének be az alkoholfogyasztással kapcsolatban. Meglátjuk, pontosan melyik év melyik hónapjától lépnek érvénybe a szigorítások, de sajnos a drágulást nem az uniónak köszönhetjük, és nem valószínű, hogy bárki meg tudná állítani. Ha ez nem lenne elég, a használt autók is elképesztő áremelkedésen mentek át.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés