Előrebocsátjuk, hogy a napszemüvegnek az esztétikai és divatkiegészítő funkció mellett fontos szemvédő feladata van elviekben, ezért amikor vásárlásra adjuk a fejünket, ne csak a látvány legyen az elsődleges szempont, ahogy az alábbi hírességeknél ez kétségkívül jelentős szempont lehetett. A kereskedelmi forgalomba kerülő napszemüvegek alapvetően mind bevizsgált, megfelelő szűrőréteggel rendelkező alkalmatosságok, de a gyengébb minőségűekről ez a réteg néhány törlés, vagy dörzsölés után könnyen eltávolítható, onnantól pedig a tudomány szerint többet árt a szemnek, mint használ. Ez tehát az orvosi szemszög, amire szintén érdemes figyelni.
Ez pedig az esztétikai, amit érdemes kerülni:
Elton John
Elton John mindig is imádta a napszemüvegeket, és azt is tudjuk róla, hogy nem szívbajos, ha extrém megjelenésről van szó. Most arról is meggyőződhetünk, hogy ez a dilije nem öregkorára érte utol, sőt, arról is, hogy egyáltalán, valaha volt fiatal is. Ez a szemüveg egyébként nem is állt neki olyan rosszul 1973-ban.
Jackie Kennedy
A korábban amerikai first ladyként ismertté vált Jackie Kennedy lapot húzott a 19-re, amikor megözvegyülve kitúrta a világhírű opera-énekesnő Maria Callast a görög multimilliomos kereskedelmihajó- és hölgyismerősgyűjtő Onassis ágyából. De nemcsak párkapcsolati húzásaiban bizonyult merésznek, hanem divatjelenségként sem volt utolsó a jellegzetes frizurájáról, decens öltözködéseiről ikonikussá vált Jackie, akiről Gucci még táskát is nevezett el. Megengedhette tehát magának még ezt a dongóimitátor napszemüveget is.
Diana hercegné
Diana, későbbi brit „kolléganője” is jelentős személyiséggé vált a divat- és trendformálás terén is, és szintén nagy jelentőséget tulajdonított a napszemüvegeknek. A fenti képen láthatjuk, hogy néha túl nagy jelentőséget is.
Brooke Shields
Brooke Shields, az egykori André Agassiné, igazán nem kellett, hogy takargassa igéző szemeit, amiket már gyerekkorában, a Kék lagúnából felvillantva is milliókat kápráztatott el. Ha viszont már muszáj volt elrejtenie egyik fő vonzerejét, azt kár volt pont ezzel az apparátussal tennie…
Barbra Streisand
Barbra Streisand 1969-ben e mellett a sokszögletű csoda mellett tette le a voksát vitatható sikerrel, de a kor szellemének megfelelően, ugyanis akkoriban sok híresség szavazott még rajta kívül is a hat- vagy nyolcszögletű napszemüveg-költeményekre. A szemüvegnek annyi jótékony hatása mindenképp van egy karakteresebb vagy méretében jelentősebb orr esetében, hogy megtöri a varázst, és eltereli a figyelmet az orrnyereg optikai megtörésével. Ezt itt is tapasztalhatjuk.
Sophia Loren
Sophia Loren, miután 1970-ben részt vett ezen a meccsen producer és menedzser férjével, Carlo Pontival, akinek sokat köszönhet karrierje beindításában, talán hazament, belenézett a tükörbe, és azt mondta: „Na nem, ez így nem mehet tovább! Majd én kreálok egy valamirevaló szemüvegkeretbrandet, hogy ezektől a mostani keretektől megszabadulhassunk!” Szemüvegkeretei később hazánkban is nagyon hasítottak az optikuspiacon.
Madonna
Eltelt cirka két évtized, a napszemüvegméret hol összement, hol megnőtt, trendek jöttek és mentek, Madonna meg csak énekelt. Olykor a tűz- és munkavédelmi előírásoknak nem teljes mértékben megfelelő napszemüvegben, de a drámai hatásra mindig sokat adva.
Brad Pitt
A színes egyéniségek pedig sokszor pártolták a színes üvegeket, de ettől érdemes inkább tartózkodni, mert sok árnyalat csak beesett szemet rajzol, vagy mély gödröket a szem köré, és nem teszi előnyössé a megjelenést, az pedig éppen ellenkező hatás, mint amire számítanánk. Ez a kép is erre emlékeztet, meg arra, hogy ilyen álompárja is volt valaha az álomgyárnak, no meg még arra is, hogy még magának Brad Pittnek sem áll jól bármilyen fazon. Most megnyugodtunk!
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés