„Ez alatt a tíz nap alatt az új attitűd megmutatkozik a social design, a service design, a product design, a digital design, az interior design és a fenntarthatóság többi területén is” – fogalmazott Osvárt Judit, a BDW kurátora.
A rendezvénysorozat egyébként idén is két fő programtípusból épül fel, ezek a saját, illetve a külső partnerek által szervezett, a Budapest Design Week által befogadott események. A nyitókiállítás a központi témát körbejáró „New Standards” lesz a Société Budapestben, amely 30 fiatal, 30 év alatti tervező munkáját mutatja be. Ezek többsége terv vagy prototípus, és jól illusztrálják az új generáció felelős gondolkodásmódját a jövőnkkel kapcsolatban. Nézzük tehát, hogy mi az, amit idén bűn lenne kihagyni!
1. Divat a home office korában
Ha mindened a divat, nem maradhatsz ki a Divat a home office korában című programból, hiszen lehet, hogy otthon kényelmes a mackónadrág, de nem mindegy, hogy abban is lépsz-e ki az utcára. Vagy tudd meg, hogy mit érdemes felvenni, ha mégis megtartanád a kényelmes viseletet, hiszen a home office térnyerése, valamint az évről évre meghatározóbb egészség- és testtudatosság az ún. activewear és leisurewear, vagyis a sport- és szabadidő-ruházat korábban soha nem látott népszerűségét hozta el.
Továbbá keresik a választ olyan kérdésekre is, mint hogy hogyan reagál a divatipar a társadalmunkban zajló változásokra, vagy éppen arra, hogy lehet-e ezeket a folyamatokat előre látni, lehet-e velük tervezni, és milyen gyorsan lehet reagálni az olyan vis maior helyzetekre, mint egy világjárvány.
2. Nézegess esküvői ruhákat, ha éppen férjhez menni van kedved
Mileji Claudia fiatal divattervező 2018-ban diplomázott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME). Első bemutatkozó menyasszonyiruha-kollekciója ez „ELUSIVE Bridal Collection 2022” nevet kapta, amelyet most kiállításon tekinthetnek meg az érdeklődők.
3. Vagy egyszerűen csak nézz bele a jövőbe!
Az Ugrás a jövőbe! című online alkotói pályázattal a 7–10. osztályos magyarországi és határon túli tanulókat és tanáraikat, illetve felnőtt segítőiket szólította meg a MOME, amikor arra kérte őket, hogy mutassák be a jövő világát, ahogy ők elképzelik, tervezzenek bármilyen tárgyat, alkalmazást vagy éppen szolgáltatást. A versenyre több mint 150 csapat jelentkezett, majd az első fordulóban továbbjutott tíz csapat a terveit egy MOME-s designerhallgató és egy oktató segítségével fejleszthette tovább a második fordulóban.
4. Ládafia – Éltető hagyományaink
Az sem baj, ha mostanában nem különösebben izgat a jövő, mert foglalkozhatsz hagyományokkal is, ha éppen úgy tetszik. A program kulcsszavai a kortalanság és a minőség, a Magyar Divat Szövetség Egyesület pedig azért rendezi meg a programot, hogy hagyományainkat változatlan formában megőrizze, vagy éppen minőségi módon meg is újítsa. Lesz itt szó elfeledett receptekről, örökölt ruhatárról, a terek és a berendezések változásáról és változatosságáról a generációk tükrében.
5. Designban a jövő
Ki ne akarná, hogy a vállalkozása ne csak úgy döcögjön, hanem szárnyaljon? A designnak több köze van a vállalkozásodhoz, mint gondolod, és ha nem hiszed el, ott a helyed a jövő hét keddi programon, amelyet Szombathelyen tartanak meg – ami azt jelenti, hogy talán egy kellemes ebéd is belefér az aznapi programba.
Az érdeklődők a programon megismerhetik a design szerepét és jelentőségét a termékötlettől kezdve az eladásig zajló folyamaton át, az egyéni designötlet levédésének és forgalmazásának módjáig. A rendezvényen a részvétel ingyenes, nincs előzetes regisztrációhoz kötve, de azért nem árt, ha megteszed, akár ide kattintva.
+1 Ha te is csinálnál valamit
Táskát is készíthetsz, ha van kedved. Készítsd fel magad, hogy itt vágni, anyagokat párosítani, ragasztani, és valószínűleg varrni is fogsz. Közben persze megismerheted a szakma titkait, és természetesen lesz egy új, saját készítésű táskád is.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés