Divathíreink: tésztát árul a Dolce & Gabbana

Olvasási idő kb. 7 perc

Zajlik az élet, perben áll a Gucci, új korszak jöhet az online vásárlásban és piacon van a Goethe idézetes sportcipő.

Kevés dolog pörgött jobban a kétmillió dolcsis Victoria's Secret melltartónál a múlthéten, míg most az Asos vásárlóbarát alkalmazására, a Dolce & Gabbana féle tésztapakkra, a csíkokra igényt tartó Guccira és a CFDA-Vogue díjátadón látott estélyiruhákra kaptuk fel a fejünket. Részletek a hajtás után!

Az Asosnál felpróbálhatjuk a ruhát, mielőtt megvennénk

Egyszerre jó és rossz hír ez a megszállottabb ruharendelőknek, mivel az Asos új szolgáltatásának köszönhetően terítésmentesen felpróbálhatunk bármit és csak azokért a holmikért kell fizetni, amit tényleg meg szeretnénk tartani. Tehát várhatóan ezentúl jóval több minden landol majd az Asos bevásárlókosarában, mint azelőtt. Hát mennyivel jobb már egy ilyen ötlet, mint azok a 3D-s alkalmazások, amiket az online vásárlás megkönnyítésére terveztek, de olyan macerásnak bizonyultak, hogy nem használja a kutya se?!

A művelet viszonylag egyszerű, hiszen lényegében bármit berendelhetsz a webáruházból, otthon felpróbálhatod, és ha a vásárlástól számított 30 napon belül úgy döntesz, hogy valamelyik cuccra nem tartasz igényt, akkor azt visszaküldheted a feladónak, a rendszer pedig csak azokat a ruhákat számolja fel (nincs kamata vagy egyéb díja), amit mindenképpen megtartasz.

Több, mint 15 millió vásárlója van az Asosnak világszerte.
asos.com

A csábító lehetőséget egyenlőre csak az Egyesült Királyság 18 évet betöltött Asos vásárlói vehetik igénybe, akiknek az Asos shopping applikációját kell a telefonjukra telepíteni és megadni a mobilszámukat illetve az email címüket, a fizetés pedig a Klarna Pay Lateren keresztül történik. Mi pedig reménykedünk benne, hogy a lehetőség minél előbb elérhető lesz más országokban is.

Csíkok miatt harcol a Gucci

Az olasz divatház, mely már több mint fél évszázada használja az egyik védjegyévé vált kék-piros-kék és zöld-piros-zöld csíkokat első körben nyert a Forever 21 kiskereskedő ellen, mely tavaly döntött úgy, hogy ráteszi ruháira a Gucci által ismert mintát. Persze jogos, ha benned is felmerül a kérdés, hogy miért sajátítaná ki magának bárki is ezeket a csíkokat, dehát a Louboutin féle piros talp-per óta tudjuk, hogy ez azért korántsem olyan egyszerű.

Susan Scafidi, a Fordhami Egyetem divatjogra specializálódott vezetője szerint ugyanis a Gucci valójában rengeteg eladástól elesett a Forever 21 húzása miatt, akiknél valószínűleg csak egy szezonális kollekcióról van szó, míg a Gucci feltételezhetően a következő kollekciókban is használni kívánja az által kitalált csíkozást. “ A vásárlók felismernek bizonyos mintákat, tisztában vannak vele, hogy a Guccié a zöld-piros-zöld és az Adidasé a háromcsík, tudják, hogy melyik márkának mi a védjegye” – állítja Scafidi.

Nehéz megmondani, hogy melyik-melyik.
Facebook.com / Cbsnews.com

Tehát az utánzás nem feltétlenül a hízelgés legőszintébb formája, különösen nem akkor, amikor több millió dollár a tét. És hát miért lenne jó a Guccinak, ha olyan kabátban járnának az emberek, amiről a legtöbben azt gondolják, hogy Gucci, de valójában csak egy olcsó koppintás? A cicaharc mindenesetre kísértetiesen emlékeztet az Adidas-Forever 21 perhez, amit a fast-fashion márka indított az Adidas ellen, mivel sérelmezte, hogy az csak azért akar perelni, mert pár cipőjükön megjelent az Adidas védjegyéhez hasonló csík.

Azaz a Forever 21 spéci ügyvédekkel vette körbe magát és megelőzve bajt, a Guccit is beperelte még ez év júniusában, amin felbuzdulva a Gucci ellenkérelmet nyújtott be védjegybitorlás, védjegy hamisítás és tisztességtelen verseny miatt. Az ügynek még nincs vége, a Forever 21 november 17-ig módosíthatja benyújtott panaszát, ha ezt megteszi, akkor a Guccinak december 4-ig kell arra reagálnia.

Mit keres a Goethe idézet egy sportcipőn?

Nem mindennapi projektet rakott össze a világ első futómárkája, az 1898-ban alapított Saucony, mely piacra dobta a világ első verses cipőjét, a Saucony x Afew shadow Master 5000 “Goethe”-t, amit a világhírű német költő, Johann Wolfgang von Goethe eredeti nyelven írt versei és egyedi árnyképei díszítenek, színeit pedig a düsseldorfi Goethe múzeum inspirálta.

A limitált szériás kollekciót november 6-tól találjátok a Wesselényi utcai BP Shopban. Kattintsatok a galériára és nézzétek meg, hogy mit tud a klasszikus kézírással ellátott cipő!

25 ezerért árul tésztát a Dolce & Gabbana

Örülhetnek a konyhai sznobok, az év második felében sem maradnak csicsás, márkás, de tradícionális gasztrocucc nélkül, mivel a Dolce & Gabbana az Smeggel való kollaboráción felbuzdulva most a gragnanói (ebből a városból származik eredetileg a tészta) Pastificio di Martino tésztaüzemmel működött együtt egy limitált szériás tészta kollekción, amiből mindössze 5000 darabot dobtak piacra világszerte.

Placeholder+1
dimartinodolcegabbana.com

A 95 euróra, körülbelül 25 ezer forintba beárazott díszdobozos pakk 2 csomag spaghettit, 1 zacskó pennét, 1 paccheri tésztát (“nyakleves” tészta, 25 mm átmérőjű, 40 mm hosszú) és egy Dolce & Gabbana logóval ellátott kötényt tartalmaz. Az egészhez természetesen egy hangulatos videót is forgatott a szicíliai tervezőpáros, kattintsatok a videóra és nézzétek meg azt is:

Milliós támogatást kaptak a tervezők New Yorkban

A héten adták át a CFDA (Amerikai Divattanács) és az Anna Wintour által vezetett Vogue közös díját New Yorkban és itt fontos megemlíteni, hogy ez volt az első alkalom, hogy az eseményt nem Manhattanben, hanem Brooklynban tartották, amivel valószínűleg a sokszínűségre való nyitottságukat próbálták bizonygatni a szervezők.

A díjkiosztón pénzt és mentorprogramot lehetett nyerni, a 400 ezer dolláros, körülbelül 107 millió forintos fődíjat Telfar Clemens, a Telfar dizájnere kapta. A queens-i tervező 2005-ben indította el uniszex márkáját, azóta olyan menő butikokba jutatta be ruháit, mint a bezárás előtt lévő Colette vagy az Opening Ceremony. Az eseményen persze mindenki ott volt, aki számít, kattints a galériára és nézd meg, hogy mit tartanak trendinek a divatszakemberek 2017 utolsó hajrájában!

Te melyik magyar tervezőt dobnád meg ennyi pénzzel?

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek