Szerencsére nem telik el nap anélkül, hogy ne kerülne piacra valami újdonság, de ha épp nem rukkol elő egyik külföldi tervező sem semmi különössel, akkor érdemes itthon körülnézni. A nemrég bezárt USE tervezői ugyanis nem sokat pihentek és már alapítottak is egy új céget...
1. A USE ezentúl A&DRIS néven alkot
Nyár elején zárt be a USE, akkor ezt nyilatkozták a tervezők:
„Az utóbbi öt évben rengeteg változáson ment át az európai könnyűipar, aminek főként az Ázsiában elérhető olcsóbb gyártás és anyagok az oka, amellyel képtelenség lépést tartani. Emellett a kortárs tervezői piac is rendkívül felhígult, rengeteg márka van jelen, a kiélezett versenyben kizárólag úgy maradhat talpon egy márka, ha működését alapjaiban átgondolja, gyártási folyamatait átszervezi. Nem szerettünk volna ekkora kompromisszumot kötni, így jobbnak láttuk befejezni munkánkat a USE-ban. A tőlünk megszokott és elvárt magas minőséget és a szezonról szezonra történő folyamatos megújulást ugyanis már nem tudtuk volna vásárlóink számára a jelen működésünkkel biztosítani” – mondta Tóth András, a márka kreatív vezetője.
Alig telt el 3 hónap – és pár USE ruha még valamiért kapható a Cipoplaza.hu-n –, új márkát alapított Godena-Juhász Attila és Tóth András, A&DRIS néven és fő céljuk Ázsiában terjeszkedni – tudtuk meg a Forbesból. A DFA 3 millió eurós tőkebefektetésével, új névvel, új üzleti modellel folytatják, a gyártás is Kínában történik majd. "A tervezőknek kizárólag a tervezéssel kell foglalkozniuk, a tapasztalt cég rutinosan adja mögéjük a stabil hátteret, beleértve a pénzügyek intézését, a logisztikát vagy a sajtómenedzsmentet. A fiúk gyakorlatilag nem vállalnak kockázatot" – áll a Forbesban, olvassátok el az egész cikket!
2. Balenciaga: 795 dolláros koszos cipőt valaki?
Az 206 ezer forint. Ennyit kell majd fizetni egy optikailag koszos edzőcipőért, mely szeptember 21-én kerül csak forgalomba – de tuti el fogják kapkodni a gazdagok. "Miért fizetnél 500 fontot ezért az új Balenciaga lépőért, ha találhatsz is ilyet ingyen egy elhagyott és bontásra ítélt iskola udvarán?" – tette fel Twitteren valaki a fogós kérdést. Szerintem amúgy azért, mert a talált cipők tényleg koszosak (nem csak divatból) és semmi nem garantálja, hogy méretben pont jók. Egyébként a koszos cipővel sem találta fel a spanyol viaszt a Balenciaga (ahogy az IKEA szatyorral se), hisz már a Mangóban is lehetett ilyesmit vásárolni (meg a Golden Goose-nál egy ideje).
3. Miért vágatott hajat Katalin?
A Glamour.com egy tweet alapján járt utána a nagyon fontos kérdésnek: mikor és miért vágat hajat Katalin? Röviden: amikor terhes.
Pattern is Duchess of Cambridge changes her hairstyle, people concentrate on her head, then announces pregnancy. My gfs called this wks ago!
— Kate Proctor (@KateProctorES) 2017. szeptember 4.
Ha tovább szeretnénk konspirálni – és miért ne –, ez az egész azért van, hogy elterelje a figyelmet terhességéről és inkább a hajáról írjanak az újságok. Ez persze most se jött be. Már ha igaz. Mindenestre a Glamour.com képekkel – oknyomozás!!! – támasztja alá az elméletet, érdemes megnézni!
4. A Tiffany ékszerház 180 éves lett
Egész pontosan idén 180 éve, 1837-ben nyílt az első Tiffany & Co áruház üzlet a New York-i Fifth Avenue-n. Erről emlékezett meg a Getty képügynökség alábbi módon:
5. Nemi szervekkel borzolták a kedélyeket
A berlini tervezőház, a Namilia, amit Nan Li és Emilia Pfohl vezet, a New York-i divathéten kifutóra zavart egy “My Pussy, My Choice” című kollekciót, melyet egy 1748-as Diderot novella, a “Fecsegő csecsebecsék" ihletett – írja a HuffPost. Nem is kellett több a nemzetközi sajtónak, mindenhol lejött a berlini duó híre – és most nálunk is belenézhetsz a kollekcióba!
6. Riccardo Tisci rendezvényt szervez?
Riccardo Tisci, akit sokáig Donatella Versace lehetséges utódjaként emlegettek, szeptember 22-én bemutatkozik új projektjével – írja a Fashionnetwork.com. A világ egyik legbefolyásosabb divattervezőjét a Vogue Italia kérte fel a milánói divathéten esedékes rendezvénye kreatívigazgatójának. A “The New Beginning” című multimédiás eseményt egy korábbi vasúti épületben rendezik, amit imád a divatvilág, Gucci és Diesel bemutató is volt már ott. Tisci januárban hagyta ott a Givenchyt 12 év után, azóta megy a spekulálás, hogy vajon hova megy – arra senki nem számított, hogy a Vogue-nak fog dolgozni.
7. Így modellkedj 69 évesen!
Maye Musk 15 évesen kezdett modellkedni, két diplomája, remek karrierje, 3 gyereke és 10 unokája van. Emellett az IMG modellje és 69 évesen is kifutóra vonult a most szeptemberi New York Fashion Weeken. Talán ő egy új trend előfutára, és ezentúl nem ignorálja majd a divatipar az idősebb nőket? Jó lenne, ha végre el tudnák fogadni, hogy 30 fölött is van élet: