Míg az Egyesült Államokban már tesztelik azt az új Instagram funkciót, mellyel hamarosan világszerte több millióan fognak vásárolni és hirdetni, addig vannak olyan divatérzékeny felhasználók is, akik a több száz éves divattörténelem izgalmasabb pillanatait, legfőbb állomásait és részletgazdagságát dolgozzák fel az Instagramon ahelyett, hogy milliókat kaszálnának egy-egy beállított reklámfotóval.
Saját bevallása szerint is álommelót végez a divattörténészként és múzeumi kurátorként dolgozó Timothy Long, aki imádnivaló videótúrát tart például a 16. századi gatyapőcről (codpiece), ami a középkor egyik legfelkapottabb kiegészítőjének számított. A zsebszerű darabot a nadrág elejére illesztették abból a célból, hogy az nagyobbnak mutassa a péniszt. Az egyház nem rajongott annyira a divathullámért, ezért az “ördög divatjának” nevezte el a kiegészítőt.
A többezer követővel rendelkező kurátor ebben a videóban például azt mutatja be, hogy milyen cipőket hordtak a gyerekek a 16.századtól napjainkig.
Sosem találtuk volna ki, de ezzel a kézzel faragott fadarabbal a hímzésmintákat nyomták rá az anyagra.
Ez pedig egy anyag azokról a fehérneműkről, amiket 1910-1960 között viseltek Angliában. Nagy kedvencünk a térképnyomatos kombinéruha, amit ma is szívesen viselnénk.
Ezt a rózsaszín selyemdamaszt felsőrészt a mai is divatos viktoriánus korban készítették 1855 környékén.
Nemcsak Timothy Long archiválja az Instagramon a divatot, hanem a körülbelül 5500 követőt számláló Europeana Fashion Official is, melynek több mint 800.000 jelmeze és kiegészítője van regisztrálva.
Ez az ezüst brokáttal díszített francia cipő 1745-ben készült és jelenleg a londoni Victoria and Albert Museum tulajdonában van.
Érdemes bekövetni a közel 9500 követőt számláló Kerry Taylor Auctions World-öt is, ahol számtalan haute couture ruhába és finom antik jelmezbe lehet botlani.
Ezt a Fred Astaire printelt, Cockell & Johnson által tervezett 70-es évekbeli zakót 225 fontért, kb.80 ezer fontért adta el az aukciósház.