Idén ünnepli a századik születésnapját a világ egyik legismertebb kozmetikai márkája, a Maybelline. A kerek évforduló alkalmából összeszedtünk néhány emlékezetes kampányt az amerikai márka történetéből, melyekből jól kivehető, hogy míg a termékek és a sminktrendek drasztikus változásokon mentek át az elmúlt évtizedekben, addig a szépség és az ahhoz való hozzáállás alapvetően mit sem változott. A nők ugyanis még száz évvel később is buja és sűrű szempillák, karakteres szemöldök és tökéletes bőr után sóvárognak.
Az 1915-ben alapított amerikai márka ma már a francia L'Oreal kozmetikai cég tulajdonában van. A Maybelline-t azonban egy harmincas évei elején járó New York-i kémikus, Tom Lyle Williams alapította, akinek feltűnt, hogy húga szénből valamint vazelinből készített eleggyel teszi füstösebbé szemeit. A meglepően jól működő ötleten felbuzdulva megalkotta az első szemhéjpúdert Lash-Brow-Ine néven. A siker nem maradt el, így Williams a húga nevének – Maybel –, illetve a vazelin angol megfelelőjének összekapcsolásával megalapította a Maybelline márkát.
A szemhéjpúdert két évvel később, 1917-ben a szempillaspirál követte a sorban, ami a huszadik század első felének egyik legmodernebb kozmetikai terméke volt – írja a fashionista.com. Érdemes megfigyelni, hogy a vastag szemöldök és a sűrű szempillák a mai napig mennyire népszerűek, nemcsak Audrey Hepburn volt nagy rajongója a stílusnak, napjaink egyik legismertebb modellje, Cara Delevingne is hasonló külsővel szerzett magának hírnevet a szakmában.
A harmincas években nem véletlenül fektetett akkora hangsúlyt a Maybelline a termékek biztonságosságára, mivel gyakran végzetes következményei voltak az efféle kozmetikumok használatának. Előfordult, hogy a tartós szempillafestés mellett voksoló nők megvakultak, míg másoknál súlyos bőrirritációt és allergiás tüneteket váltott ki a terpentin hozzáadásával készült, illatosnak egyáltalán nem mondható szempillaspirál. Így érthető, hogy mekkora újdonságnak számított a Maybelline „Cake Mascara” nevű terméke, ami egy külön kefét is tartalmazott, ezt kellett egy kis víz hozzáadásával egy cipőpaszta szerű festékbe dörzsölni.
A márka ebben az időszakban Hollywood egyik legkedveltebb színésznőjével, Betty Grable-lel hirdette termékeit, amiket a gazdasági világválság idején is vittek, mint a cukrot: ugyanis a válság idején kevesen engedhettek meg maguknak egy új ruhát, de egy új szemhéjfesték még minden bizonnyal belefért a havi költségvetésbe. Nem véletlen, hogy a 2008-as válságot követő években is annyira megnőtt a kereslet a rúzsokra és a körömlakkokra.
A negyvenes-ötvenes években a márka fényesen csillogó szemhéjfestékeket és szemhéjtusokat árult, 1959-ben pedig piacra dobta az első „automatikus” szempillaspirálját, a Magic Mascarát, ami már egy festékbe mártható spirális kefét tartalmazott. Az ötlet egyébként nem a Maybelline sajátja, a világ egyik legismertebb kozmetikai cége, a Helena Rubinstein megelőzte a Maybelline-t a fejlesztésben. A vállalatnak egyébként olyan jól ment ebben az időszakban, hogy elkezdtek terjeszkedni a tengerentúlon is.
A hatvanas években a Maybelline volt a szemsminkek királya. Tényleg alaposan kivesézték a témát és szinte mindent piacra dobtak a szemöldökcsipeszen és a műszempilla-illesztőn át a szemöldökfésűig. A szexuális forradalom jól láthatóan elérte a reklámszakmát is, így a hetvenes években a Maybelline-nek sem volt ciki csókolózásra buzdító kampánnyal befuttatni első ajakápoló termékcsaládját, a Kissing Potiont. A golyós termékek különféle „ragacsos”, rágógumis, cseresznyés, mentás, epres és narancsos ízesítésben voltak kaphatóak. A vállat egyébként a hatvanas évek végén a Schering-Plough tulajdonába került át.
A nyolcvanas években már teljes körű kínálattal rendelkezett a márka, beleértve rúzskollekciójukat, amit az évtized egyik ünnepelt színésznőjével, Lynda Carterrel népszerűsítettek. Az 1951-ben született híresség lett a márka szépségnagykövete is, ami többek között annak tudható be, hogy szinte kivétel nélkül mindenki ismerte Carter arcát akkoriban. 1972-ben szépségkirálynővé koronázták Amerikában, majd 1975-1979 között szerepet kapott a Wonder Woman című tévésorozatban is.
A Maybelline 1990-ben újra gazdát cserélt és a Wasserstein Perella & Co. nevű befektetési vállalkozás vezetése alá került. Ebből az időszakból származik a márka mai napig ismert szlogenje is: „Maybe she's born with it. Maybe it's Maybelline.” Ugye milyen ismerős? Ebben az évtizedben az új modellgeneráció is helyet kapott a márka hirdetéseiben, többek között Christy Turlington volt a cég egyik kiemelt arca. Hat évvel később a L'Oreal kaparintotta meg a márkát és a mai napig a francia vállalat a Maybelline tulajdonosa. Az elmúlt húsz évben olyan izgalmas modellekkel szerződött le a márka, mint Jourdann Dunn, Gigi Hadid, Adriana Lima, Freja Beha Erichsen, Charlotte Free. A Maybelline igyekszik lépést tartani a korral és szinte mindenhol jelen van a közösségi oldalaktól kezdve a vörös szőnyeges eseményekig. A divathét egyik fő támogatójaként számon tartott cég tavaly például az Instagramon futtatta be szezonális, elsősorban fiatalokat megcélzó kampányát.