Nemcsak a Mad Max, a Kis hableány, illetve a nindzsa-stílus felkapott a tervezők körében, hanem a Csillagok háborúja is, amit már jópár szezon óta divatban tartanak a divatházak. George Lucas 1977-ben bemutatott klasszikusának kultikus karakterei, mint például C-3PO, Luke Skywalker, Yoda, R2-D2, Darth Vader és Csubakka nemcsak a dizájnereket, de a magazinok szerkesztőit is megihlették a közelmúltban. A GQ Magazin kreatívosai viccesnek találták, hogy a 34 éves Amy Schumerrel lőjjenek egy bizarr anyagot, melyben a Leia hercegnő bikinijében pózoló szőke humorista C-3PO mutatóujját tartja a szájában a címlapon. A Terry Richarson (ki más?) által lőtt provokatív sorozaton, melyben R2D2 például Schumerrel fetreng egy ágyban, a film szerzői jogait magáénak tudó Lucasfilm, illetve a Disney nem tudott olyan jóízűt nevetni, és a Twitteren tudatták követőikkel, hogy ők nem hagyták jóvá a karakterek nem rendeltetésszerű használatát.
A Love Magazin is látott fantáziát az ikonikus karakterekben és kihasználva az amerikai sci-fi legújabb alkotása, a Star Wars: Az ébredő Erő című film decemberi premierjét, címlapjára tette az emberi fejet kapott, arany fotoreceptorokkal ellátott C-3PO-t. Az arany robottal készített látványos anyag stylistja a magazin főszerkesztője, Katie Grand volt, a színes képeket pedig David Sims lőtte a lapnak – írja a theguardian.com.
A Csillagok háborúja trilógiában és az azt követő epizódokban, valamint mellékfilmekben (pl: Baljós árnyak, A klónok támadása, A Sith-ek bosszúja, Új remény, A Birodalom visszavág, A jedi visszatér, Az ébredő erő) látott jelmezek a legmeghatározóbb divatházak kifutóin bukkantak fel az elmúlt években. A megszállott Star Wars rajongóként számon tartott Nicolas Ghesquière még a Balenciaga tervezőjeként (ma a Louis Vuitton kreatív igazgatója) építette be 2007-es tavaszi-nyári kollekciójába a C-3PO lábait idéző arany cicanadrágot, amiért a pletykák szerint 100 ezer dollárt (28 millió forint) kértek a márkaboltban, de a Star Wars neoprén pulóver formájában is megjelent a tervező leköszönő kollekciójában 2012 márciusában. A robotnadrágot egyébként kizárólag csak megrendelésre gyártották a Balenciágánál.
A 2014-es szezonban a Rodarte tesvérpárosát, Kate és Laura Mulleavy-t ihlették meg a Luke Skywalker, Yoda, R2-D2 és C-3PO karakterek, az amerikai divatház meglepő módon vörösszőnyeges estélyi ruhákra applikálta a mindenki által jól ismert hősöket. Ilyen fekete kreációban ment például Kirsten Dunst is a New York-i MET-ben tartott Charles James: Beyond Fashion Costume Institute gálára 2014 májusában. Ebben az évben Londonban is felkapták a Star Wars karaktereket, itt a Preen tervezője, Thornton Bragazzo nyomta rá fehér blúzára és egyrészeseire többek között a birodalmi rohamosztagosokat, akik egyébként a show részét képeztek a divatháznál.
A gettós gót stílusáról ismert Rick Owens évek óta hatása alatt van a Star Warsnak, legutóbb például egy Obi-Wan Kenobi által ihletett pelerinszerű kabátot küldött kifutóra, de számos utalás felbukkan a sorozatból Kanye West Adidasnak tervezett kollekciójában is. Az Olsen ikrek luxusmárkája, a The Row Csubakka alakja előtt tisztelgett túlméretezett, földet súroló együttesével 2014-ben, míg a francia Céline Párizsban mutatott be hasonló, túlméretezett, homokszínű darabokat 2015 márciusában. Ha jobban belegondolunk, végülis semmi meglepő nincs abban, hogy a Star Wars ennyire megbabonázta a divatvilágot, hiszen a divatházak kreatívtervezői vélhetően az alkotás megjelenésekor, a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején voltak gyerekek, így nem csoda, hogy ezeket az időszakot értik nosztalgia szó alatt. Nézze meg a galériában, hogy hogyan dolgozták fel a témát a luxusmárkák az elmúlt időszakban!