Russell Brand reklámfelsőjét is éhbérért varrják

Russell Brand pulóverét ugyan 60 fontért (25.800 forint) árulják a weboldalán és londoni üzletekben, de azok, akik ezeket készítik, óránként csak 25 pennyt (107 forint) keresnek és napi 11 órát dolgoznak – írja a Daily Mail. A pólókat és pulóvereket ráadásul úgy hirdetik, hogy Angliában készültek, pedig, mint most kiderült, ez egyszerűen nem igaz. Brand azt állítja, nem tudott arról, hogy a Trews márkajelzésű felsőiért felelős DIRD alkalmazottai ilyen rossz körülmények között dolgoznak: "Tudomásunkra jutott, hogy a felsőink közül egyes darabok nem olyan etikus körülmények között készültek, mint azt gondoltuk" – nyilatkozta a humorista egy közleményben. (Ügyvédei szerint ugyanis biztos, hogy nem az összes Trews cuccot gyártják Bangladesben, de attól még pár ott készül.)

A reklámpólókat a bangladesi Gazipurban található DIRD Composite Textiles Ltd. készíti, melynek alkalmazottairól szívszorító fotósorozat látott napvilágot. "Nyolc éve dolgozom a vállalatnál. A fizetésem most 7200 taka (59 font). Ez nem sok pénz. Tudjuk, hogy nagy külföldi cégeknek dolgozunk, akik ezeket drágán adják, de mit tehetnénk? Munkásként nincs hatalmunk, erőnk. Hogy küzdhetnénk a nagy cégek ellen?" – mondta az egyik munkás. Bangladesben egyébként a minimálbér 5300 taka, de a normális megélhetéshez a helyiek szerint havi 25.687 takára lenne szükség.

A munkások családjaikkal együtt apró bádogviskókban laknak, a megszólaló munkás felesége például csak 21 fontot keresett a DIRD-nél, ez nemrég emelkedett havi 56 fontra, nyolc évnyi munka után. Az egyik megkérdezett munkás felismerte Russell Brand egyik Trews márkájú pulóverét: "Ismerem ezt a pulóvert. Ez is nálunk készül. Sokat gyártunk ennek a márkának. Azt mondják, nagy külföldi cég. De sok más cégnek is dolgozunk  és sok ruhát készítünk. Szóval ők is ugyanezt csinálják" – mondja a dolgozó. Alább megnézheti, hogy áll a Trews pulóver Brandnek:

"Az egész Trew-bevételt közösségépítő szociális projekteknek adományozzuk" – mondta Russell Brand, aki a gyártást le akarja állítani és át akarja szervezni (a weboldalon pedig jelenleg szünetelteti az árusítást), de most sokan azzal támadják, miért nem inkább a bangladesi munkásoknak juttatja el a pénzt. Ami pedig a jótékonyságot illeti: a Daily Mail szerzői vásároltak egy felsőt a botrány kitörése után, de semmi nem jelezte, hogy a pulóverért kifizetett 60 fontból bármennyi is adománynak menne, és Brand nem tudott egy konkrét szervezetet sem megnevezni, amikor arról kérdezték, kinek utal pénzt a bevételből.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek