Meglepő információt tett közé a Business Insider a napokban, miszerint a kínai luxuscikk fogyasztók távol tartják magukat az egykor általuk is népszerűnek tartott Louis Vuitton divatház termékeitől. „Én nem látom, hogy bárkinek a kezében is Gucci vagy Louis Vuitton táska lenne. Az ügyfeleim kifinomult ízléssel rendelkeznek. A tanítványaim olyan emberek, akik már tíz évvel ezelőtt is Hermés táskát vásároltak és most is ragaszkodnak ehhez a magas színvonalhoz” – nyilatkozta a lapnak egy híres kínai etikett iskola alapítója, Sara Jane Ho, aki szerint most, hogy a márka már mindenütt jelen van Kínában, a gazdagok már egyáltalán nem akarnak Louis Vuitton táskákkal mutatkozni.
A HSBC vezérigazgatója, Erwan Rambourg már a The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxusry Shoppers Has Only Just Begun című könyvében is elemezte a fogyasztók eltorzult vásárlási szokásait. A szerző elmondta, hogy a luxuscikkekre költő vásárlóknak ez jut eszükbe egy Louis Vuitton táska láttán: „Képtelen vagyok Louis Vuittont venni, mindenkinek ilyen van, a Louis Vuitton a titkárnők márkája lett.” A tehetős vevők pedig nem cáfolják Rambourg álláspontját. A magazin szerint egy milliárdos nő már 2011-ben azt nyilatkozta egy kínai piackutató cégnek, hogy azért nem vesz Louis Vuittont, mert már négy évvel ezelőtt is mindenkinek olyan volt.
„Mindenkinek ilyen van. Minden pekingi étteremben ezt látni. Inkább Chanelt vagy Bottega Venetát veszek, az sokkal exkluzívabb” – szólta le a legendás francia divatház legismertebb termékét a finnyás hölgy. A Louis Vuitton egyébként a siker érdekében valóban gondolkodik egy eggyel kifinomultabb, monogramot elhagyó vonal kiépítésében annak reményében, hogy ezzel sikerül visszacsábítania a kőgazdag ügyfeleket is az üzletbe. A folytatásra mindenesetre kíváncsiak vagyunk, mert jelenleg valóban úgy tűnik, hogy a fiatal kínai irodisták státuszszimbólumként tekintenek a Louis Vuitton táskákra és nem sajnálják efféle luxuscuccokra költeni a pénzüket.