Íme az elmúlt évek legemlékezetesebb kifutós pillanatai

Olvasási idő kb. 7 perc

A napokban kezdetét vette a 2015-ös őszi-téli kollekciókat felvonultató divathét, aminek rövid egy hónapja alatt szembesülhetünk azokkal a meghatározó trendekkel, melyeket várhatóan hordani fogunk a hűvös szezonban. A New Yorktól Párizsig tartó eseménysorozat apropóján a fashionspot.com szerkesztői összeszedték az elmúlt évek legemlékezetesebb kifutós pillanatait az 1992-es Vivienne Westwood showtól a tavalyi Chanel bemutatóig. Nézze meg, hogy min nosztalgiáznak a divatrajongók még évek múlva is!

Vivienne Westwood 'Anglomania' showja

A punk tervezőnő a kilencvenes években még nem szétvert arcú modellfiúkkal, hanem világhírű szupermodellekkel adta el 1992-es őszi-téli kollekcióját. A 23 évvel ezelőtti londoni divathét egyik legemlékezetesebb pillanata vitathatatlanul a Westwoodot kockás ruhában és királykék platformcipőben átölelő Naomi Campbell volt.

Gyászos hangulat a Diornál

Az azóta a Margielához szerződött John Galliano 2005-ös őszi Dior haute couture bemutatója akár egy horrorfilm kulcsjelenete is lehetett volna. A francia divatház modelljei egy komplett Edward korabeli ködös temető díszletei között vonultatták fel a szebbnél-szebb csipkéből, tüllből és selyemből készült ruhakölteményeket.

Alexander McQuenn bemutatói

Az öt évvel ezelőtt elhunyt tervezőzseni jópár emlékezetes pillanatot hagyott az utókorra, az egyik ilyen volt az a 2006-os őszi divathét, melyen a „Widows of Culloden” névre keresztelt kollekció bemutatóját Kate Moss életnagyságú hologramfigurája zárta, amit a londoni színpad közepére vetítettek ki a rendezők. Hasonlóképpen látványosra sikerült a 2009-es tavaszi-nyári show is, mikor McQueen saját kitömött állatgyűjteményét is megmutatta a közönségnek. Az ötleten természetesen azonnal felháborodtak az állat- és környezetvédők, akik a Capitolium épülete előtt fejezték ki rosszallásukat a bemutatóval kapcsolatban.

A tervező a 2010-es „Platon Atlantis” néven futó kollekciójával is felhívta magára a figyelmet, amikor bemutatta a szezon egyik legerősebb kiegészítőjét, az extrém formájú 'Armadillo' cipőt, (magyar jelentése: kilencöves páncélos tatu) melyet azonnal felkaptak és azóta is divatban a tartanak a divatszerkesztők és a hírességek egyaránt. A pletykák szerint a robosztus cipő miatt több modell, köztük Abbey Lee Kershaw, Natasha Poly és Sasha Pivovarova is visszamondta a McQueen bemutatót a szezonban.

Hussein Chalayan robotruhái

A neves Central Saint Martinsen tanult, ciprusi származású tervező kissé előreszaladt a 2007-es tavaszi-nyári szezonban, amikor sokak meglepetésére egy hat darabból álló, futurisztikus kapszulakollekcióit is bemutatott ledöbbent közönségnek Párizsban. Chalayan valamit mégis elindított ötletével, ugyanis az elmúlt években jócskán elszaporodtak a „technikai couture” irányzatot képviselő fashiontech designerek a szakmában.

A Fendi show a Kínai nagy falnál

Az olasz luxuscuccokban utazó divatház kreatívtervezője, Karl Lagerfeld már nyolc évvel ezelőtt is az ázsiai piac felé kacsintgatott, akkor a Kínai nagy falnál, a világ leghosszabb kifutóján mutatta be őszi kollekcióját. A Fendi a 2007-es pekingi showra körülbelül 2 millió dollárt (540 millió forint) szórt el.

Pierre Cardin 2008-as bemutatója Kínában

A francia designer a nyugati tervezők közül elsőként tartott divatbemutatót Pekingben a hetvenes években, sőt akkoriban még egyenruhát is tervezett a kínai posta, rendőrség valamint a hadsereg számára. Így semmi meglepő nincs abban, hogy 2008-as tavaszi-nyári kollekcióját a Kína északnyugati részén található Gansu tartomány homokdűnéi között mutatta be a közönségnek.

Nem könnyű felülmúlni a Chanelt

Karl Lagerfeld mindig kitesz magáért, nem volt ez máshogy a 2008-as őszi szezonban sem, amikor egy gyöngyökkel, táskákkal és cipőkkel telepakolt körhinta körül vonultatta fel modelljeit. De emlékezetes volt a 2010-es tavaszi-nyári show is, amikor szénaboglyákkal pakolta tele a pajtává alakított párizsi Grand Palais épületét. Az ezt követő 2010-es őszi-téli szezonban pedig a globális felmelegedésre szerette volna felhívni a figyelmet a kifutóra tett jéghegyekkel, melyeket 35 jégszobrász kézzel faragott ki a puccos eseményre. 2014-ben Lagerfeld emelte a tétet, amivel még a sokat látott szakmabelieket is sokkolta. A 81 éves designer ugyanis egy élethű szupermarketet varázsolt a kifutóra. A bevásárlókosarakkal sétáló modelleket valóban nem fogjuk egyhamar elfelejteni.

Sonia Rykiel és a H&M bemutatója

A kötött ruhadarabjaival ismertté vált tervezőnő Jimmy Choo-t követte a sorban a svéd fast-fashion márkánál. 2009-es tervezői kollaborációjukat a párizsi Grand Palaisban mutatták be, ahol a modellek a szokásoktól eltérően lovagoltak, kerékpároztak, illetve a csilláron lógtak, a parádés showt pedig egy csapat liba felvonultatásával zárta a divatház.

Szoborszerű kreációk a Viktor & Rolfnál

A holland tervezőpáros a „Credit Crunch Couture” bemutatóval egy új, jövőbe mutató irányt határozott meg a szakmában. A 3D-s elemekkel kombinált csillogó, habos rózsaszín, lila, mentazöld, vanília és eper árnyalatú, tüll réteggel beborított estélyikből azóta számos divatház merített már ihletet az elmúlt években.

Sztárkorcsolyázóval dobta fel a showt Elise Overland

Az amerikai tervező a New York-i divathéten mutatta be 2011-es őszi-téli kollekcióját a Standard Hotelben, melynek fináléját a sajátos stílusáról is ismert 30 éves olimpiai korcsolyázó, Johnny Weir zárt le egy felejthetetlen előadással.

Flash mob a Moncler bemutatón

A márka a New York-i Grand Central Terminal főcsarnokában tartotta 2011-es őszi-téli kollekciójának showját, ahol szinte a semmiből bukkantak fel a színes síruhákba és pufidzsekikbe öltözött modellek, akik egy flash-mobot adtak elő a közönség legnagyobb meglepetésére. Állítólag 363 ember vett részt a bemutatón, ebből 163 beépített ember volt, a többi 200 ember pedig utasként volt jelen a váróteremben, majd csatlakozott be a showba.

Gőzmozdony a Louis Vuitton bemutatón

A francia divatháztól azóta távozó Marc Jacobs egy békebeli pályaudvart álmodott meg 2012-es őszi-téli kollekciójának bemutatásához, amihez még egy eredeti gőzmozdonyt is beszerzett a kreatívigazgató potom 8 millió dollárért (kb. 2.1 milliárd forint). Persze később a túlméretezett kalapokban és poggyászokban gazdag kampányképeket is ennek a mozdonynak a belsejében készítették el Steven Meisel közreműködésével.

Kövér, fekete emberek Rick Owens kifutóján

Nem a seszínű, illetve fekete ruhákon volt a hangsúly a tervező 2014-es tavaszi-nyári kollekciójának bemutatóján, hanem a molett fekete modelleken, akik valójában „stepperek” voltak, mivel a designer az afro-amerikai „stepping-ből” inspirálódott a kollekció elkészítésénél, ami annyit tesz, hogy az irányzat lelkes követője az egész testével hangokat ad ki, tapsol, kiabál, dobol vagy csettintget. Az 52 éves tervező ezzel a produkcióval vitathatlanul a New York-i divathét egyik legprovokatívabb showját jegyzi.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek