Ismerős a helyzet, amikor kinyitja a szekrényét és azt gondolja, hogy nincs egy rongya se? Posztunk főszereplőinek ilyen gondjai nincsenek, sőt, egész más problémákkal küzdenek: nem elég, hogy külön házat kell fenntartaniuk a ruháiknak, de sokszor azt sem tudják, hogy mit mivel viseljenek – hiszen annyi mindent vásárolnak, hogy nem is emlékeznek arra, mi várja őket otthon a gardróbban.
Bár számos készlet-nyilvántartásra specializálódott alkalmazás létezik, két cég (az amerikai ClosetHQ és a brazil Editeur) emelkedik ki közülük speciális szolgáltatásaikkal. Hogy mik ezek? A hajtás után kiderül.
Kiknek szól?
Mire van szüksége egy olyan nőnek, aki szezononként alaphangon 12 millió forintja van kizárólag ruhatárfrissítésre? Egy olyan applikációra, amivel nyomon tudja követni, hogy éppen mi lóg a vállfákon és ne kelljen neki minden reggel áttúrnia az összes ruháját. Ne apró tételekben gondolkodjon: az ilyen gardróbként funkcionáló, a világ különböző pontjain elszórt lakásokban ezres nagyságrendben találhatóak Hermès-táskáktól elkezdve Fendi-bundákon át mindenféle dizájnercuccok.
„Gyakran iparágakat, közösségi hálózatokat és családokat vezetnek egyszerre, ezért nem várható el tőlük az, hogy a gardróbjukban üldögélve morfondírozzanak azon, hogy vajon mit mivel tudnának felvenni” – kezdi mondandóját Jason Campbell, a ClosetHQ alapítója. Bár sok másik oldal létezik, ahol nyilvántarthatjuk, hogy milyen ruhadarabokkal rendelkezünk, a legtöbb alkalmazásba nekünk kell egyesével feltöltenünk a fotóikat.
Hogyan működik?
Hogy még inkább teljes körű szolgáltatást tudjanak nyújtani, az Editeur kiküldi az alkalmazottait, akik begyűjtik a cuccokat, befotózzák, majd 24 órán belül vissza is viszik őket. Campbell viszont személyes fotózza az ügyfelei gardróbjainak tartalmát – méghozzá egy modellen. Minden terméket címkékkel, kulcsszavakkal látunk el, így ha belép az oldalunkra, akkor a feltöltés után már böngészheti is őket.
„A ClosetHQ-ban a leginkább a rendezettség elképesztő szintjét szeretem. Anyaként, főnökként és feleségként amúgy sem tudnék rendetlenségben élni a szó egyik jelentésében sem, emiatt is imádom ezt az oldalt” – mondta Ivanka Tramp, akinek Campbell sokáig a stylistja volt.
A szolgáltatások itt még nem érnek véget. „minden nap három összeállítást javasolunk úgy, hogy figyelembe vesszük az aznapi eseményeket és az időjárást is. A legfontosabb az, hogy a kliens érezze, hogy ez egy személyi szolgáltatás és nem csupán egy online felület” – mondta Giovanna Menghel, az Editeur alapítója, aki korábban dizájnasszisztensként dolgozott az Alexander McQueen márkánál és a Céline-nél is.
„Általában az ügyfeleim vagy hívnak vagy üzenetet küldenek, hogy melyik héten milyen eseményre hivatalosak és mit vegyenek fel” – mondta Campbell, aki főleg amerikai és kínai ügyfelekkel dolgozik. Mindkét szolgáltatás előfizetési rendszerre dolgozik. Az Editeurnél minden termék feltöltése ezer forintba kerül, a havidíj pedig körülbelül húszezer forint. Campbell nem árulta el a ClosetHQ díjszabását.
A vásárlói élmény
A rendszerezésen kívül vásárlási funkcióval is rendelkeznek, így mindkét cégen keresztül tudunk ruhát és kiegészítőket is venni. „A legjobb, hogy ha valamilyen terméket vesznek rajtunk keresztül, akkor az automatikusan katalogizálódik. Az ügyfelek imádják, ha új cuccokat viszel nekik. Bármikor! Ezért ezt a platformot használom arra, hogyha az utazásaim során például valamilyen érdekes fülbevalóra bukkanok Brazíliában vagy egy gyönyörű táskára a Fülöp-szigeteken, akkor azt itt megosszam. Ezután összeállításokat készítek, majd megmutatom a klienseknek, hogy ezt meg azt így lehet hordani. Mindent összevetve már azelőtt láthatják, hogy milyen jó vétel, mielőtt ténylegesen megvásárolnák” – tette hozzá Campbell.
Mire jó még?
Arra, hogy ne vegyenek meg semmit kétszer vagy többször. „Vannak olyan ügyfeleim, akik évente százmilliót költenek ruházkodásra, de szeretnének biztosra menni, hogy egyrészt nem dupláznak semmit, másrészt tényleg mindent használnak, amit megvesznek. Furán hangozhat, de szeretnék tudni, hogy tényleg hasznosan költötték el a pénzüket. Az alkalmazásunkkal elkerülhető, hogy valaki a harmincadik fekete blézert vegye meg és a ténylegesen értékes dolgok elvesszenek a szekrénye mélyén” – mondta Jason Campbell.
Az Editeur nemrég indította el angol nyelvű oldalát és dobta piacra mobilalkalmazását, hogy a nők mindig tudják, hogy éppen miből mennyi áll a szekrényükben. Változtattak az előfizetési rendszerükön is: a hónapos elköteleződés mellett lehetőséget adnak arra is, ha valaki csak egy bizonyos szolgáltatást szeretne megrendelni – például mit pakoljanak egy utazásra vagy ha a gardróbjuknak csak egy bizonyos szeletét szeretnék befotóztatni.
Az egyik leggyakoribb mondat, amit mindkét alapító szinte naponta hall az, amikor az ügyfelek azt mondják, soha nem jutott volna eszükbe ezeket a ruhadarabokat párosítani egymással.