Az idős modell az új plus-size

Olvasási idő kb. 7 perc

Nemcsak a teltkarcsú modellek, hanem az érettebb korú nők évtizede is lehet a mostani. A plus-size modellek az elmúlt években egyre sikeresebben harcolnak az egyenjogúságért a divatszakmában, de az idős modellek is egyre több szerepet kapnak a kifutón, a divatanyagokban és a reklámkampányokban egyaránt. Tavaly többek között Marc Jacobs egyik kedvenc múzsája, Catherine Deneuve is helyet kapott a Louis Vuitton kampányában, de a hatásvadász hirdetésekben erős Karen Walker is az idősebb generációra bízta napszemüvegeinek népszerűsítését 2013 tavaszán.

Nemrég beállt a sorba Mary-Kate és Ashley Olsen márkája, a The Row is, ők elő-őszi gyűjteményük lookbookjának népszerűsítésére kérték fel a 69 éves Linda Rodint, aki Ursula Wallis és Esther de Jong társaságában látható a képeken.

A párizsi divathéten pedig Jean Paul Gaultier válogatott átlagos és kiskorú modelljei közé hatvan feletti nőket.Összegyűjtöttük, hogy az idei szezonban mely márkák éltek az újhullámos trenddel és cserélték le huszonéves modelljeiket pár évtizeddel idősebbekre.

Charlotte Ramping a Narsnál

A kozmetikai és szépségápolási termékeket forgalmazó Nars a napokban jelentette be, hogy legújabb kampányarcuk nem más lesz, mint a modellből lett brit színésznő, Charlotte Ramping. A 69 éves elegáns színésznő több kasszasikerben is látható volt az elmúlt évtizedekben, de legismertebb filmjei mégis az 1974-es Az éjszakai portás valamint a Zardoz volt Sean Conneryvel.

„Ő egy erős jellem, aki tökéletesen illik a márka profiljához. Emlékszem a Dirk Bogardeval való legendás jelenetére, mert abban lenyűgöző a szépségének és a lesújtó tekintetének a kombinációja. Ez az, ami annyira rejtélyessé teszi őt a néző számára” – mondta a wwd.com-nak François Nars, a márka alapítója.

Az érettebb modellek felé nyitás egyfajta trend, de mindemellett okos marketinghúzás is egyben. Egy nemrég végzett felmérés szerint ugyanis Amerikában a hatvanadik életévét betöltött lakosság jelentős hányada több pénzt szór el, mint bármely más generáció. Így várhatóan a márkák is előszeretettel hirdetnek majd ennek a korosztálynak, ami azt eredményezi, hogy a hatvan év körüli modellek ugyanolyan szép karrier elé nézhetnek, mint 15-20 éves kolleganőik. A Nars valószínűleg nagyon jól tudja ezt, és nem véletlenül bízta Charlotte Rampingre új termékcsaládjának, a Snapchatnak a promotálását – írja a wwd.com.

Charlotte Ramping 69 éves
Charlotte Ramping 69 évesDominique Charriau / Europress / Getty

Jessica Lange lett Marc Jacobs új múzsája

A divatháznál a Narsszal körülbelül egy időben jelentették be, hogy szépségápolási termékeiket nem mással kívánják népszerűsíteni, mint a négyszeres Golden Globe-díjas és kétszeres Oscar-díjas amerikai színésznővel, Jessica Lange-dzsel. Persze a jól működő Jacobs-gépezet célozgatásából már rájöhettünk volna a tervező újabb húzására, de valahogy meg sem fordult a fejünkben, hogy azért énekli a 64 éves színésznő a New York-i divathéten Jacobs bemutatóján a Happy Days Are Here Again című dalt, mert legközelebb kampányarcként látjuk viszont.

„Szeretem Jessicát, megszállottja lettem. Vagyis azt hiszem, mindannyian szeretjük Jessicát. A reklámfilmben és a bemutatón is arra kértem, hogy énekelje el a „Somewhere Over the Rainbow” című slágert, ami igazán sokat jelent számomra. Van benne valami, amitől mindig visszatalálok oda, ahonnan jöttem. Jessica hangja egészen narkotikus. Kicsit olyan nekem, mint amikor ott a remény és a vágy, de a vágy valahogy mindig a melankólia és a sötétség határát súrolja. Csak egy erős nő képes így énekelni" – áradozott a Dazed & Confused magazinnak a kicsattanó formában lévő színésznőről a tervező. Lange füstös szemével és Marilyn Monroe-szerű frizurájával egyébként a klasszikus szépséget képviseli majd a David Slims által lőtt kampányképeken.

Jessica Lang a Marc Jacobs reklámarca lesz
Jessica Lang a Marc Jacobs reklámarca leszFacebook / Marc Jacobs

Melltartóban pózoló 62 éves modell az American Apparelnél

A márkától nem áll távol a botránykeltés, a hetvenes évek pornóképeinek újragondolása és a provokálás. Legutóbbi, dús fanszőrzettel feldíszített próbababái után újra egykori széttárt lábakkal pózoló modellljével, Jacky O'Shaugnessy-vel hirdeti csipkefehérneműit. „Sexy has no expiration date” (A szexiség időtlen) áll a márka hivatalos Facebook oldalán és Instagramján is a 62 éves modell figyelemfelkeltő képe mellett, melyre egyébként többnyire pozitívan reagáltak az internetezők.

„Egész idő alatt benne voltam a játékban. Kényelmes ember vagyok. Nem érzem azt, hogy bármit is szégyellnem kellene. Az emberek mindig azt mondják, hogy a korukhoz illő frizura, a koruknak megfelelő öltözködés satöbbi. Na de ők kik és hány évesnek érzik magukat valójában? Van egyfajta önbizalom ami csak egy adott kor után jön el. Emlékszem, amikor én fiatal voltam, akkor Twiggy és Veruschka voltak a kor sztármodelljei. Nagyon világosan emlékszem arra is, hogy milyen csonsovány volt Diana Ross egy fotózáson, ahol egy farmert és fehér pólót viselt. Akkor megfogadtam, hogy sosem akarok ilyen betegesen vékonynak tűnni, mint ő akkor” – mondja el véleményét az elle.com-nak az asszony, aki dohányzás közben fedezett fel az American Apparel kreatív igazgatója, Marsha Brady egy New York-i étteremben.

Jacky O’Shaugnessy nem először tárja szét a lábait a márkának
Jacky O’Shaugnessy nem először tárja szét a lábait a márkánakAmerican Apparel

A Sports Illustrated egykori modellje nem kér a photoshopból

A nyolcvanas évek egykori szupermodellje, az 53 éves Carol Alt pedig azzal került címlapokra a napokban, hogy a 50. évfordulóját ünneplő Sports Illustrated beválogatta a lap évfordulós kiadásába, és a fotózás után határozottan nemet mondott a retusmunkálatokra.

„Hízelgő volt számomra a lap ötlete. Akár hiszed, akár nem, eredetileg a szőke hajú Kim Alexist akarták a borítóra, de két nappal a megjelenés előtt mégis az enyémet tették a helyére. Ki tudja, hogy miért” – mondta a lap fürdőruha katalógusában először 1982-ben helyet kapó modell, aki saját állítása szerint kizárólag nyers ételeket fogyaszt és ezzel a taktikával tartja kordában külsejét.

Alt egyébként mindent megtesz annak érdekében, hogy kihasználja az idős modellek mellett szóló trendeket és visszakerüljön a körforgásba. Amellett, hogy ügyel kinézetére és alakjára, még azt is tudja, hogy mivel kell felhívnia magára a figyelmet. Nemrég például minden közösségi oldalon azt hangoztatta, hogy nem érti a Kate Upton körüli felhajtást. Alt egyébként valóban esélyes egy zsíros kampány megcsípésére, hiszen a nyolcvanas években több mint 500 magazin címlapján tűnt fel, a Life Magazin egyik évben még az' Év arcának' is megválasztotta, de szerepelt a Pepsi, a General Motors és a Cover Girl reklámaiban is akkoriban.

Carol Altnak minden esélye meg van arra, hogy lendítsen karrrierjén
Carol Altnak minden esélye meg van arra, hogy lendítsen karrrierjénCindy Ord / Europress / Getty
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek