Azt már megírtuk, hogy egy óra alatt elkapkodták az egész Isabel Marant x H&M kollekciót 14-én csütörtök reggel, viszont kevés szó esett arról, hogy ez az együttműködés hogyan hatott a tervező imidzsére. Konkrét eladási számokat csak a kollaboráció darabjai mutatnak, hiszen nem tudhatjuk pontosan, hogy a francia Marant saját ruhái és kiegészítői közül hány kelt el amiatt, hogy úgy döntött, kollaborál a svéd H&M-mel.
A Versacével, Karl Lagerfelddel vagy a Marnival közös munka után nem siettünk a böngésző keresőjéhez, hogy utánanézzünk, ki is az új tervező, aki a nevét adja, Isabel Marant esetében viszont máshogy alakultak a dolgok.
Ha valaki hallott is a tavaly ősszel reneszánszukat élő wedge sneakers típusú cipőkről, szinte biztos, hogy nem volt tisztában azzal, hogy azokat bizony a francia Marant-nak köszönhetjük. A H&M idei nyári bejelentése viszont annyira kíváncsivá tette az embereket a jól csengő név iránt, hogy a rá irányuló Google keresések 300%-kal nőttek. Amellett, hogy a végső produktum ilyen jó fogadtatásra talált, biztosak vagyunk abban, hogy a négyszeres növekedés tartalmaz olyan vásárlókat is, akik most fedezték fel a márkát és kíváncsiak a hölgy saját kollekcióira is - egy részük pedig vásárol is belőle.
Mi éri meg jobban?
Felmerül a kérdés, hogy melyik a jobb: ha eddig ismeretlen nevekkel áll össze a svéd kereskedelmi hálózat vagy jól bevált nevekkel kooperál. Előbbinek előnye, hogy Marant-hoz hasonlóan olyan tervezőket ismerhetünk meg, akik eddig kívül estek a divatra kevésbé éhes, de potenciális vásárlóközönség látóköréből, az utóbbi esetben pedig egyértelmű, hogy nem kell aggódni, a leendő vevők tisztában vannak-e az évtizedek alatt felépített luxusáruházzal. Mindegy melyikről van szó, mindkét fél jól jár: 2005-ben például Karl Lagerfeld és Stella McCartney is 1-1 millió dolláros csekket kaptak a közös munka után.
"Nem igazán hozott lázba ez a kollekció. Úgy értem, olyan semmilyen volt: ennél jobb darabokat láttam a H&M normál kínálatában pár polccal arrébb. Senki nem mondaná meg, hogy ez egyrészt dizájner darab, másrészt a minőség és ár kapcsolatáról ne is beszéljünk, ha lehet. A debütálás előtt hetekkel már lehetett jött-ment celebeken látni a kollekció darabjait, kíváncsi vagyok, hogy a boltba is ugyanolyan minőségű áru került-e be, mint amit rajtuk láthattunk. Abba kéne hagyni ezeket az együttműködéseket, mert csak hírességek, stylistok és wannabe fashionisták pózolnak a termékekben, igazán nagy hasznot pedig csak az eBay-re feltöltő "viszonteladók" húznak belőle" - írta az egyik hozzászóló a Fashionista vonatkozó cikkében. Úgy látszik, nem mindenki volt maradéktalanul elégedett.