Durrogtathatnánk a 2010-es évek slágermondatát, miszerint a közösségi médián belüli aktivitásunk egyre nagyobb hatással bír a márkák pozícionálási, hirdetési és eladási tevékenységeire, de konkrét példát, amit a "mezei" vásárló is megért, keveset látni. Aztán jön a Nordstrom, aki árgus szemekkel figyeli a Pinterest felhasználók megosztási szokásait és az alapján dönti el, hogy melyek lesznek azok a termékeket, amik kiemelt helyet kapnak a boltokban.
Ésszerű lépésnek tűnik, hiszen nagy valószínűséggel az, amiért az online felhasználók rajonganak, a hús-vér vásárló figyelmét is fel fogja kelteni. "Annyit teszünk csak, hogy a vásárlóktól várjuk az iránymutatást. Miért ne lehetne megbízható jóslat az internetes felhasználók ízlése?" - nyilatkozta a Business Insidernek Bryan Galipeu, a cég közösségi média menedzsere.
Az állítása jogos, a kereskedelmi cégnek az egyik legnagyobb rajongóbázisa, 4,5 millió követője van Pinteresten. A Nordstrom és a weboldal kapcsolata nem újkeletű, évek óta dolgoznak együtt: a márka webshopjában például minden termék mellett van egy "Pin" feliratú gomb, aminek segítségével egy kattintással megoszthatjuk a falunkon a vágyaink tárgyát.
Mi az a Pinterest?
A Pinteresten nekünk tetsző képeket oszthatunk meg, amelyeket mappákba, vagy más néven táblákba rendezhetünk. Tematikusan tudunk keresni a fotók között és ha megtetszenek valakinek a fotói, akkor követni tudjuk magát a személyt is, de arra is van mód, hogy csak egy-egy tábláját.
Persze egyértelmű következtetéseket nem lehet levonni az esetből, hiszen teljesen máshogy veszünk észre dolgokat egy tematikus weboldalon, mint egy – elég gyakran kaotikusan berendezett – üzletben. Szintén újításnak számít az az üzletekben megtalálható alkalmazás, amely figyeli a bolt árukészletét és összeköttetésben áll a Pinteresten megosztott, legnépszerűbb termékekkel. Tehát ha valamelyik táska, ami éppen fénykorát éli a közösségi oldalon, készlethiányos valamelyik üzletben, akkor berendelnek belőle párat.
Egy kis statisztika
A Pinterest mellett hasonló befolyással bír még a Twitter és Facebook aktivitásunk is. Egy felmérés, amiben amúgy 5900-an vettek részt, az alábbi statisztikát mutatja.
A leginkább ösztönző platform a Facebook, de közben az is kiderült, hogy a vásárlók harmada nem tervezte a termék megvételét egészen addig, amíg bele nem futott Pinteresten. A tech kütyük esetében 34%-uk megvásárlását előzi meg Twitter és 25%-ban Facebook megosztás. A vásárlók 41%-a néz utána a termékeknek online, mielőtt megvenné a boltban.
A felmérésből az is kiderült, hogy a Pinterest segített az embereknek többet megtudni az árukról, a Twitteren tudták meg legtöbbször, hogy hol vehetik meg, az akciókba pedig legtöbbször a Facebookon futottak bele.