65 ezer forintos uzsonnás zacskót árul Jil Sander

Olvasási idő kb. 3 perc

Egyre több tervező érez kényszert, hogy valami szemtelenül drága és felesleges tárggyal botránkoztassa meg közönségét. A Rodarte 500 dolláros, 113 ezres zoknit dobott piacra, a Fendi 9500 dolláros, 2,1 millió forintos biciklivel sokkolt, a Bottega Veneta 53.500 dolláros, 12 millós bőröndöt mutatott be, a Martin Maison Margiela 700 dolláros, 158 ezres pólóban képzelte el a szezont,a saját táska tervezésére buzdító Louis Vuitton pedig 2000 dollárért, 452 ezerért árult szemeteszsákra hajazó táskát.

A császár új ruhájára emlékeztető üzlet legújabb tervezője az 1943-ban született minimalista designer, Jil Sander, aki az őszi szezonra egy átlagos, Jil Sander logóval ellátott barna uzsonnászacskót dobott a piacra 290 dollárért, 65 ezer forintért.

jil-sander-paper-bag
Jil Sander

A forma és az újrahasznosításra való felhívás teljesen összhangban van a divatház minimalista gyökereivel, de a posztmodern papírzacskóban akkor sem véltünk felfedezni semmi művészit.

A vicc kategóriába sorolható luxuszacskónak van egy bőrből gyártott unokatestvére, melyet 630 dollárra, 142600 forintra árazott be a divatház, tavalyi kollekciójában pedig hasonló, narancssárga bevásárló táskát árult 150 dollárért, 34 ezerért – írja a nydailynews.com.

„Inkább adok 300 dollárt egy csövesnek a sarkon, minthogy ezt megvegyem” – írta egy bedühödött kommentelő a papírzacskók Rolls Royce-áról a Fancy oldalára.

Ön mit gondol a 65 ezer forintos designer zacskóról?

Az Ecouterre blogon folytatott online szavazáson pedig kiderült, hogy a szavazók 42 százaléka szerint a papírtasak nem haute couture termék és csupán három százalék gondolta úgy, megvenné ennyi pénzért a zacskót.

„Három dollárért 50 ilyen zacskót tudok venni!”– írta egy szkeptikus kommentelő a Hype Beast oldalára.

A díszes varrással és fém szellőzőnyílással ellátott Vasari névre keresztelt szerény tasakot a borsos ára ellenére a márka SoHo-ban található üzletében és az internetes boltokban is gyorsan elkapkodták. Mildred Fabian, a divatház regionális igazgatója azzal magyarázta a jelenséget, hogy a zacskó részét képezte a Diorhoz átigazolt Raf Simons utolsó kollekciójának, aki 2005 óta volt a márka kreatív igazgatója.

137021093
Tullio M. Puglia

Azt azért ne felejtsük el, hogy a bőr uzsonnászacskó nem újdonság, sőt a portugál ANVE helyében egy pert is megfontolnánk, ha már úgyis mindenki minden koppintásgyanús dologért bírósághoz megy. Az ANVE ugyanis már év elején előrukkolt egy bőr uzsonnásszatyorral, de már azért is sokalltuk a 99-189 eurós (28-54 ezer forintos) árat.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek