A gasztronómiát a dizájnnal összekötő új magazin jelenik ma meg. Van hely még egy főzős újságnak a piacon? Miben lesz más, mint a többi? Megkérdeztük.
Fahéj címmel új gasztromagazin indul, amelyet a 795 forintos ár alapján a prémium kategóriába sorolnánk. Az Alapkonyha stábja meg is lepődött, hiszen a piacon már eddig is szép számmal voltak főzős újságok, ezért megkérdeztük a lap szerkesztőjét, Csigó Zitát, ők miben különböznek a többiektől.
Miért döntöttetek úgy, hogy indítotok egy új gasztromagazint éppen most? Nincs válság?
Valóban úgy alakult, hogy a válság idején indítottuk el a Fahéj magazint, de olyan kiadvány, ami nem csak az étel elkészítésével, hanem a szép tálalással, a terítékkel, a dekorációval, a konyha és az étkező feldíszítésével is foglalkozik, nincsen másik.
Pedig szerintem tényleg nincs olyan finom étel, aminek az élvezetét ne lehetne tovább növelni a szép környezettel, a megfelelő díszítéssel, csak a hétköznapokban ezzel ritkábban foglalkozunk.
Szerintünk van igény egy szépen fotózott, kipróbált, elérhető alapanyagokból dolgozó recepteket és ötletes dekoranyagokat tartalmazó magazinra. Ráadásul minket csak negyedévente kell megvenni, minden évszakra, szezonra igen tartalmas olvasnivalót kínálunk, friss hangot, új arcokat, új stílust. Két szám között pedig pörgetni fogjuk a facebook oldalunkat, várunk oda is mindenkit egy kis közös sütés-főzésre.
Miért éppen gasztro?
Profi fotós vagyok, az elmúlt években több nagy könyvkiadónak illusztráltam (és illusztrálok ma is) szakácskönyveket, dolgoztam magazinoknak, készítettem reklámanyagokat. Az évek során rájöttem, hogy a gasztro a kedvenc műfajom: nagyon jó hangulatban teltek a fotózások a stúdiómban, egy-egy anyag készítése közben fejben is sütöttünk-főztünk, recepteket cseréltünk a kollégákkal.
Én, amikor meglátok egy ételt, rögtön elképzelem, hogy milyen stílusban, háttérrel, kiegészítőkkel mutatna a legszebben. Hogy mitől lenne olyan egy kép, hogy aki látja, azt mondja: „igen, ezt meg fogom főzni!” vagy „ezt úgy megkóstolnám!”.