Az Apple történetének talán legnagyobb fiaskójában technikai hiba miatt nagyon sok magyar ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer darab tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben, számol be róla az MNB közleménye.
A jegybank úgy fogalmaz, fellépésük hatására már folyamatban van az érintettek kártalanítása. Amennyiben valaki még nem kapta meg a jogosulatlan terhelés ellenértékét, jelezze panaszát a hitelintézeténél.
Elméletben nagyon kevesen lehetnek ezügyben érintettek, mivel az MNB információi szerint mára a legtöbb ügyfél visszakapta a jogosulatlanul levont összegeket. Az MNB azt javasolja mindenkinek, hogy ellenőrizze banki egyenlegét és a tranzakciótörténetét, amennyiben pedig úgy látja, hogy mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezze azt a számlavezető bankjának.
Gyors kártalanítás során került vissza a pénz a számlákra
Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetekkel szemben, mert jogos követelésüket nem teljesítették, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad.
A jegybank célja az ügyben az volt, hogy minden károsult a lehető leggyorsabban hozzájusson pénzéhez.
Az ügyben folyó egyeztetések során végig világos, egyértelmű és határozott üzenetet képviselt: minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés, és ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés