Monika Bickert, az amerikai internetes óriásvállalat tartalmakkal kapcsolatos politikáért felelős alelnöke tette közzé, hogy a Meta „Made with AI” („Mesterséges intelligenciával készült”) felirattal látja el a digitálisan módosított tartalmakat. Bickert szerint a változásra azért van szükség, mert ezek az anyagok „különösen nagy kockázatot jelentenek a közvélemény megtévesztésére”.
A Meta már korábban bejelentette, hogy a fájlokba épített láthatatlan markerek segítségével képesek észlelni, hogy az adott tartalom a mesterséges intelligencia eszközeivel készült-e. A címke a Facebookon, az Instagramon és a Threads-en közzétett, mesterséges intelligenciával készült tartalmakon lesz látható.
A kaliforniai vállalat azután döntött így, hogy februárban a felügyeleti testület „inkoherensnek” nevezte a manipulált tartalomra vonatkozó jelenlegi szabályozást, és felhívta a figyelmet arra, hogy a közelgő amerikai elnökválasztások idején a mesterséges intelligencia széles körű jelenléte nagyon könnyen visszaélésekhez vezethet.
Ha olvasnál még a mesterséges intelligenciáról, ezt a cikket ajánljuk:
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés