A legtöbbünknek ha a Balatonra gondolunk, a kellemesen hűvös víz jut eszébe, ahol vidám gyerekzsivaj keveredik a lángos illatával. Ám miközben a nyaralók maradéktalanul élvezik a tóparti vakációt, az üdülés idilli pillanatai mögött kemény munka áll. A nyári hőség kegyetlen, a vendéglátóiparban dolgozók rendkívül nehéz körülmények között végzik munkájukat – figyelmeztet a Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ), amelynek közleményét a Hírbalaton szemlézte.
A legrosszabb munkakörülmények várják az itt dolgozó magyarokat
A vendéglátósok gyakran 40-50 fok körüli hőmérsékleten, forró gőzben és tűzhelyek mellett állva végzik fizikailag megerőltető munkájukat. A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) a népszerű főzőműsorairól ismert világhírű brit séf pokoli konyhájához hasonlítja a tóparti vendéglátóhelyek körülményeit.
Sokan úgy gondolják, hogy Gordon Ramsay vezeti a pokol konyháját a Hell’s Kitchen amerikai gaszto-reality műsorban, de a pokol most valósággá vált, a Balatonra költözött
– fogalmazott Fekete Tamás, a BTSZ alelnöke.
A szervezet arra kéri a turistákat, hogy legyenek türelmesebbek és megértőbbek a vendéglátósokkal szemben, akik ebben a nagy melegben is megpróbálnak helytállni. A szakember szerint ugyanis minden igyekezetük ellenére sokszor nem kapnak kellő tiszteletet és megbecsülést: a türelmetlenség, a gorombaság és a panaszok sajnos mindennaposak a vendéglátásban.
De vajon elgondolkodtunk már azon, hogy mit is jelent ilyen forróságban órákon át talpon lenni, nehéz tálcákat cipelni, forró ételeket felszolgálni és mindemellett mosolyt erőltetni az arcunkra?
– hangzik a költői kérdés.
A szervezet felhívást tett közzé, melyben arra kér mindenkit, hogy a közösségi médiában is fejezzék ki támogatásukat a vendéglátósok iránt. „Ne csak ízlelgesd, de becsüld is a konyhai dolgozók munkáját!” – ezt a mondatot és a #tiszteletakonyhanak, #tiszteletapincereknek hashtageket javasolják használni a turistáknak.
Arra kérik a nyaralókat, hogy legyenek türelmesebbek az éttermekben, hovatovább egy-egy mosollyal, vagy egy rövid tapssal, esetleg egy rövid, online értékeléssel fejezzék ki elégedettségüket és tiszteletüket azokkal szemben, akik most az éttermekben, büfékben, szállodákban dolgoznak
– fejtette ki Éskovács Péter, a BTSZ tanácsadója.
A szövetség arra ösztönzi a turistákat és a helyieket, hogy aktívan vegyenek részt a kampányban, posztoljanak a megadott hashtageket használva, hogy felhívják a figyelmet a vendéglátósok nehéz munkájára. A szervezet reméli, hogy a közösségi média erejével még több emberhez eljut a üzenet, és így a vendéglátósok munkáját nagyobb tisztelet és elismerés övezi majd.
A BTSZ kezdeményezése kiemeli, mennyire fontos a támogatás és a kölcsönös tisztelet a vendéglátóiparban, különösen a nyári csúcsszezonban, amikor a körülmények a legnehezebbek. Együttműködve és támogatva egymást jobbá és élvezhetőbbé tehetjük a nyaralás élményét a Balatonon – hangsúlyozza a közlemény.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés