Óriási változás a boltokban: kötelező lesz kiírniuk, amit még soha

GettyImages-470443302
Olvasási idő kb. 2 perc

Az úgynevezett shrinkflation jelenségének rejtett mivolta tűnik el, azaz nem tehetik meg, hogy kisebb kiszerelésű terméket adjanak el azonos áron úgy, hogy erre külön nem hívják fel a vásárló figyelmét.

Az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőknek a termék melletti, figyelemfelkeltő tájékoztatással kell a vásárló tudtára juttatniuk, hogy az adott termék kiszerelése kisebb lett a megszokottnál.

Arról már korábban tájékoztattunk, hogy a Nébih honlapján elérhető vált az űrlap, amelyen a változásokat be kell jelenteni, most viszont egy állásfoglalás jelent meg a hatóság honlapján azzal kapcsolatosan, milyen információkat kell kötelező jelleggel feltüntetniük.

A kis kiszerelés nem csalhat meg többé
A kis kiszerelés nem csalhat meg többéSOPA Images / Getty Images Hungary

Szerepelnie kell tehát a tájékoztatásban a következőknek:

  • márkanév és termék megnevezése,
  • termékkategória,
  • korábbi termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
  • új, csökkentett termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
  • termékjelölés szerinti gyártó/forgalmazó, valamint hogy
  • sor kerül-e a korábbi kiszerelési egység kivezetésére a következő 6 hónapban. 

Fontos ugyanakkor, hogy tudd: az egymilliárd forintnál kisebb bevételű kereskedők részére nem kötelező ez a tájékoztatás, tehát a kisebb üzletekben még belefuthatsz cselesen csomagolt árukba, légy tehát résen!

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek