Aki a Covid idején próbált biciklit venni, tapasztalhatta, hogy kemény fába vágta fejszéjét. Kevés volt az elérhető kerékpár, a kínálat és a kereslet aránytalansága pedig jócskán felverte a mindennapi közlekedésre vagy szabadidős tevékenységre egyaránt használható járművek árát.
Az idei ugyanakkor elveszett év lehet a bicikligyártók számára a Totalcar cikke szerint: drasztikusan esett vissza a kereslet, pedig nagyon sok újdonsággal készültek a frankfurti Eurobike kiállításra is.
A vásárlók számára jó hír, hogy a tavalyi bicikliárakhoz képest európai szinten átlagosan 8,9 százalékkal kevesebb pénzért lehet most elektromos rásegítéses vagy hagyományos kétkerekűköz jutni.
Az ok már nem olyan vidám: az infláció elvitte az emberek pénzét, kevesen fontolgatják most új elektromos kétkerekű beszerzését.
A bringagyártás és az export visszaesése már 20 százalékos, ami leépítéseket is okozott: 5,5 százalékkal csökkent az iparágban dolgozók száma az elmúlt évben.
Szabadulnának tőle, mehet féláron ez a jármű
A bicikligyártók helyzetét nehezíti, hogy a vásárlói igényeket csúszással tudták csak kielégíteni, a 2022-re felfutó termelés jelentős eladatlan készletekhez vezetett, ezért lehetséges például, hogy az amerikai Specialized márka féláron szórná ki biciklijeit.
Ez a többi gyártóra is jellemző, inkább szabadulnának a nyakukon ragadt járművektől. Egy szám jól érzékelteti, mekkora a biciklik túlkínálata: Németországban az átlagos készlet kétszerese várja, hogy valaki végre megvásárolja.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés