A Google tíz éve töretlen népszerűségnek örvendő, ingyenesen hozzáférhető webanalitikai szolgáltatása, a Google Universal Analytics 2023. július 1-jétől végérvényesen befejezi az adatgyűjtést. Helyét a már 2020-tól működő Google Analytics 4 veszi át. A weboldalkezelők számára praktikus szolgáltatást nyújtó, a látogatottsági adatokat elemző platform 2013 óta monitorozza a honlapokon folytatott tevékenységeket.
„A Google Analytics egy 2005-ben indult, ingyenesen elérhető webanalitikai szolgáltatás, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen forgalmi csatornákból szerez látogatókat, valamint, hogy a felhasználók milyen tevékenységeket hajtanak végre az oldalon, hová kattintanak, mely oldalakat nyitják meg. Ez rengeteg hasznos adattal szolgál, hiszen pontos képet kaphatunk a webhely teljesítményéről, erősségeiről, gyenge pontjairól, illetve a látogatók tevékenységéről és demográfiai jellemzőiről” – nyilatkozta Dávid Ádám marketingvezető, aki szerint minden weboldal létrehozásánál az egyik alapvető lépés az oldal összekapcsolása a Google Analytics rendszerével.
Nem ez az első újítása az elmúlt év során a Google-nek. 2022-ben az ingyenes Workspace, a Stadia, a Plus és a Panoramio megszüntetése több száz millió felhasználót érintett. Legújabb változtatásuknak köszönhetően a már három éve működő Google Analytics 4 egyeduralkodóvá válik a webstatisztikai szolgáltatások sorában. Mivel a felhasználók jelentős része ragaszkodott a korábbi verzióhoz, ismét számtalan ügyfelüket érintheti kellemetlenül, ha nem figyelik a határidőt. Alig két hét múlva már senki nem fogja tudni használni régi Analytics-fiókját. Az átállás ráadásul minden bizonnyal némi időt vesz igénybe, az eddigiektől eltérő rendszert ugyanis meg kell ismerni a rutinos használathoz.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés