Az új szabály szerint az autók már idén nyáron bővülnek az új kötelező berendezéssel – adta hírül a Topspeed cikkére hivatkozva az Autoszektor, hozzátéve: az EU azért szeretné bevezetni az extrém körülményeknek is ellenálló feketedobozt a személygépkocsiknál is, mert ahogyan a repülőgépeknél, úgy
az autóknál is hasznosak lehetnek a rögzített információk a balesetek rekonstruálására.
Feketedoboz mostantól nem csak repülőkön
A cikk szerint a 2022. január 26-i kezdettel bevezetett rendelet július 7-től már minden új autóra vonatkozik majd, vagyis idén júliustól az Európai Unióban regisztrált minden új járműnek tartalmaznia kell az úgynevezett EDR-rendszert.
Azt azonban kiemelték, hogy az újítás a régi modellekre nem, csak az újakra vonatkozik.
Mint írták, a rendelkezés a sofőrön kívül nyolc személy szállítására alkalmas, M1-osztályú személyautókra és az N1-osztályú haszongépjárművekre vonatkozik majd, köztük a 3500 kilogramm összsúly alatti pickupokra és furgonokra.
A légzsákban lesz a helye
A tervek szerint az új berendezést nehezen hozzáférhető helyre, a légzsák alapegységébe építik be, amely a légzsák kinyílásakor és a biztonsági öv megfeszülésekor lép működésbe. A feketedoboz többek között a sebességgel, a gáz- és fékpedál elhelyezkedésével, a motor fordulatszámával, a kormány forgásszögével kapcsolatos információkat raktározza el, ezek mellett viszont azt is megjegyzi, hogy mikor nyílt ki a légzsák, és mikor kezdett megfeszülni a biztonsági öv. Mint írták, az autós feketedobozok nem rögzítenek majd hangot, és nem lesznek kapcsolatban semmilyen távoli rendszerrel, így az összegyűlt információkat majd csak a kiszerelése után lehet kiolvasni a készülékből.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés