A kötelező akciózás július elsejei kivezetése után a kereskedelmi láncok egyidejű és jelentős mértékű áremeléseket hajtottak végre alapvető termékek esetében, ezért versenyjogi vizsgálatot indítanak – adta hírül közleményben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Túlzó áremelések miatt indul vizsgálat
A kötelező akciózás rendszerét a Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatára a kormány tavaly június 1-jétől vezette be, majd egy év elteltével úgy ítélte meg, hogy nincs többé szükség rá.
Tavaly július óta az online árfigyelő rendszer segíti a kiskereskedelmi üzletek közötti verseny fenntartását.
Az ebben a rendszerben napi szinten frissülő áradatok alapján azóta egyértelművé vált, hogy a kötelező akciózás kivezetését követően a legnagyobb kereskedelmi láncok szinte egyöntetűen túlzó áremelésekbe kezdtek.
A gyártói márkás finomliszt árát átlagosan közel 80 százalékkal emelték, de egyes üzleteknél több mint 100 százalékos áremelés is volt.
Az ugyancsak gyártói márkás tej árát átlagosan mintegy 45 százalékkal növelték, míg a gyártói márkás kristálycukrot több mint 25 százalékkal drágították. A saját márkás termékek árait mindhárom terméktípus esetében átlagosan 30 százalékkal emelték.
A Nemzetgazdasági Minisztérium fogyasztóvédelmi szempontból megvizsgálta a helyzetet, majd megállapította, hogy
az érintett kiskereskedelmi láncok magatartása aggályos, az áremelések túlzók,
ezért szükséges a kiskereskedelmi láncok egyidejű és jelentős áremelésének versenyjogi vizsgálata
– fogalmaz a szaktárca.
Az NGM az adatok alapján kezdeményezi a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatának megkezdését, illetve azt is, hogy a minisztériumhoz tartozó fogyasztóvédelem lépjen fel a tisztességtelen vállalkozásokkal szemben.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés