Végre hazánkban is kezd gyökeret verni az az egyébként a KRESZ által is előírt szabály, amely alapján baleset, torlódás esetén automatikusan félre húzódnak az autók, elkerülve ezzel a közlekedési káoszt és a további balesetek bekövetkezését, adta hírül a Világgazdaság.
Régóta így kellene tenni
Több mint tíz éve, 2012. szeptember 1-jétől van érvényben az a szabályozás, mely szerint több sávos autópályán és autóúton a belső sávban haladóknak a szalagkorlátig, a külső sávban lévőknek pedig a leállósávba kell húzódniuk, ha hirtelen megáll a forgalom. Számos ország már régóta alkalmazza ezt a szabályt a gyakorlatban is.
Ha nyaralásunk során Ausztrián, Németországon, Csehországon vagy éppen Szlovénián haladunk át, akkor gyakran tapasztalhatjuk, hogy torlódás esetén minden külső forgalmi irányítás nélkül, automatikusan húzódnak le a közlekedők, hogy ezzel mentősávot biztosítsanak.
Sőt: a jogszabályok szerint büntetés is jár azoknak, akik nem húzódnak félre, vagy a sort a leállósávon, jobbról igyekeznek kikerülni.
Szerencsére hazánkban is kialakulóban van a szokás: az M1-es autópályán már találkozhatunk a dicséretes trenddel, de az M3-as és az M7-es autópályán is látunk erre buzdító molinókat.
Ezt a szokást veszik fel a magyarok most
A KRESZ szerint az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében a segítséget nyújtó járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében a következőképp kell viselkedniük:
- a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
- b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
- és - ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi - a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.
Ezért fontos így viselkedni
Így egy balesethez, helyszíneléshez hamarabb érnek ki a mentők, rendőrök, ráadásul a saját várakozási időnk is lerövidül a gyorsabb mentési munkálatok miatt. Ha a szokás országosan gyökeret ver, akkor elkerülhetővé válik az a típusú közlekedési káosz, ami abból adódik, hogy a járművezetők egyik része szabályos, a másik részét egyébként sem érdeklik a szabályok, a harmadik csoport pedig nem tudja, hogy mit tegyen, ezért összevissza szlalomozik az úton.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés