Kiszámoltad valaha, mennyit költesz szőrtelenítésre? Mutatjuk!

Olvasási idő kb. 2 perc

Május és júliusban mindenki őrült módon szőrtelenít, pénz nem számít, csak sima lábak legynek.

2017 június és 2018 májusa között több mint másfél milliárd forintot hagytak ott a magyar nők a boltokban szőrtelenítőszerekre. A Nielsen kutatása szerint Budapesten és környékén a legcsupaszabbak a nők, az értékbeli eladások majdnem fele ugyanis itt történik, jellemzően drogériákban. Ha a kutatást röviden össze szeretnénk foglalni, akkor arra jutnánk, hogy egyre több pénzt költünk a szőrmentes életre, de nem csak drágábban vásárolunk, hanem többet is, vagyis logikusan ez erőteljesen megkérdőjelezi, hogy vajon mennyire hatékony a befektetett pénz. 

Gyantacsík a favorit

16 százalékkal többet költöttek a magyarok a tavaly júniusi és idén májusi időszakban gyantára, gyantacsíkra, szőrtelenítő krémre, mint egy évvel korábban. A gyantacsík a nagy kedvenc, 520 millió forintot költöttünk rá, értékbeli forgalma egyötödével haladja meg az előző évi forgalmat. 450 millió forintot tesz ki a különböző szőrtelenítő krémek forgalma, míg a hagyományos gyanta forgalma értékben 12 százalékkal, mennyiségben 7 százalékkal nőtt. 

shutterstock 369824744
Shutterstock

Májusban beindul a borotvaszezon

Májusban jön el a női borotvák Kánaánja, az eladások szerint, ugyanis az éves eladás több mint egyharmada májustól június végéig tart. Tavaly nagyjából 350 milliót költöttünk rá, 9 százalékkal többet mint az előző időszakban. Úgy tűnik, hogy az az általános vélekedés, hogy minél több a penge, annál jobb, ugyanis a hárompengés verzió mellett egyre többen keresik az ötpengés változatot is, ez az összforgalom 36 százalékát teszi ki, összességében pedig a hagyományos, mozgatható fejű borotvákat keressük. A borotvák 56 százalékát drogériákban vesszük, de sokan vásárolnak hipermarketekből is. 

A főváros borotvanagyhatalom

Budapesten és környékén ütik nyélbe a borotvabizniszek több mint felét, a délnyugati régió viszont valószínűleg máshogyan oldja meg a kérdést, az összforgalom mindössze 10 százaléka zajlik itt. Egyébként a márkás borotvákat keressük, ezek adják ki az összforgalom 70 százalékát, de egyre többen bíznak a sajátmárkás borotvák szőreltüntető képességében, és valószínűleg kedvezőbb árában is. 

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek