11 tipp, ha most kezdtél egy új munkahelyen

Ezek nemcsak túlélő trükkök, hanem abban is segítenek, hogy ténylges sikeres legyél.

Sikeresen vettél minden kört, és tiéd lett az állás? Gratulálunk, és fogadd szeretettel ezt a gyűjtést arról, hogy mit is tesznek a sikeres emberek az első három hónapban annak érdekében, hogy bebizonyítsák a feletteseiknek és a kollégáknak, jól jártak velük. 

1. Ne félj változtatni!

Fontos, hogy mindig legyenek céljaid, és az is fontos, hogy időről-időre, a helyzetnek megfelelően újraértékeld ezeket. Ha egy új helyre kerülsz, akkor először ahhoz tartsd magad, amit megígértél az akkor még jövőbeni munkáltatóidnak - nyilatkozta a Business Insidernek a TopResume egyik szakértője, Amanda Augustine. Később pedig módosíthatsz, ha úgy látod, hogy ennél sokra többre vagy képes és fejlődni szeretnél. 

2. Olyan célokat tűzz ki, ami egybevág a főnököd elképzeléseivel!

Persze nem kell feltétlenül a saját fejed után menni, pár hét után a feletteseddel is konzultálhatsz arról, hogy szerinte van-e bármi, amin kell változtatni, mi az, amit jól csinálsz, és mi az, amin még dolgozni kell egy kicsit, és mit tudsz tenni az elkövetkezendő pár hétben annak érdekében, hogy előre mozdítsd a csapat szekerét - tanácsolta Natalia Autenrieth a TopResume-nak írt egyik cikkében.

shutterstock 406902424

3. Legyél pótolhatatlan!

Három hónapnak elégnek kelle lennie ahhoz, hogy megmutasd a feletteseidnek és kollégáidnak, mire is vagy képes. Szóval ne hagyj ki egyetlen meetinget vagy kötetlenebb beszélgetést, ahol meg tudod csillantani hozzáértésed. Persze csak módjával, az arrogáns munkatársakat nem annyira szeretik, azt a kollégát viszont igen, akire mindenben lehet számítani és érti a dolgát. 

4. Próbálj megoldást találni a csapatodat frusztráló helyzetekre!

Annabel Action, a Never Liked It Anyway oldal alapítója szerint a beilleszkedést segíti az is, ha - elsőre persze csak kisebb, kevésbé fajsúlyos projekteknél - van egy pár jó ötleted arra, hogyan lehet megoldani a felmerülő problémákat, amik mindenkit zavarnak. Ha nagyon nem jut eszedbe semmi, akkor gondolj arra, hogy vajon a példaképed mit tenne hasonló helyzetben - teszi hozzá.

5. Próbálj meg minél több kollégát megismerni!

Könnyű kapcsolatot kialakítani azokkal, akikkel egy irodában vagy és/vagy nap mint nap együtt dolgozol, de ne érd be ennyivel, igyekezz minél több mindenkit megismerni a cégen belül, az ő tanácsaik és tapasztalataik is hasznosak lehetnek a számodra. "Az emberek szívesen beszélnek magukról, szívesen osztják meg, hogy mit tanultak adott feladatkörben, és ne félj kihasználni ezt, mert ebből te is sokat tanulhatsz" - figyelmeztet Rachel Bitte, a Jobvite egyik munkatársa.

shutterstock 345947930

6. Kísérletezz, hogy jobban teljesíts!

A Slack Technologies vezérigazgatója,Stewart Butterfield arra biztatja az beosztottjait, hogy próbáljanak ki új dolgokat, ne féljenek a kísérletezgetéstől, az innovációtól, mert így úgy érezhetik, valamit tényleg letettek az asztalra, és nemcsak úgy céltalanul bolyonganak a nagyvilágban. 

7. Ügyelj a szokásaidra!

Charles Duhigg, a The Power of Habit című könyv szerzője szerint számos olyan pozitív szokás van, ami segít abban, hogy jó és hatékony munkaerő legyünk, ilyen például akik rendszeresen mozognak és odafigyelnek arra, mit esznek, de persze a meditáció és a különböző alkotójellegű hobbik is az előnyünkre válhatnak ellentétben mondjuk a dohányzással. 

8. Ne fecséreld az időt!

Nagyon sok oka lehet annak, hogy nem megy a munka, és ha úgy érzed, hogy ennél jobban is tudnád csinálni, akkor próbáld meg listázni, hogy mik is lehetnek azok a tényezők, amik téged vagy a csapatodat hátráltatja a munkavégzésben, hogy mivel mennyi idő megy el naponta és hogy mik az igazán fontos feladatok, és mik azokat, amiket hátrébb lehet sorolni. 

9. Bizonyítsd, hogy milyen értékes is vagy a cég számára!

Csak ezt nem mindegy, hogyan teszed. Robin Dreek FBI-ügynök szerint ha valaki szeretne feljebb jutni a ranglétrán, akkor ne azt kérdezze magától, hogyan tudná (akár erőnek erejével) meggyőzni az illetékeseket arról, hogy rá van szükségük, hanem finomabb módszerekkel ösztönözd őket arra, hogy belássák, te vagy a jó választás. "Deríts ki, hogy mi a fontos számukra, hogyan tudnád megkönnyíteni a dolgukat" - tette hozzá. 

shutterstock 609134795

10. Használj ki minden alkalmat a kapcsolatteremtésre!

Joanna Coles, a Cosmopolitan és a Marie Claire egykori vezetőszerkesztője szerint nemcsak a főnökökkel kell jó (de persze nem túl jó) kapcsolatot ápolni, hanem a munkatársakkal is. Sőt, velük kell csak igazán, hiszen így tudtuk igazi egységfrontot kialakítani, ami jól jöhet a nehezebb időkben, és persze a munkahelyi barátoknak egyéb előnyei is vannak

11. Ne hanyagold el a volt kollégákat! 

Ki tudja, mit hoz a jövő, lehet, hogy egy volt munkatársad hamarosan követ majd az új munkahelyedre, és egy régi szövetségessel sokkal többre mész mint egy régi ellenséggel. De nemcsak arról van szó, jól mutat majd, ha a LinkedIn-prolfilod tele van pozitív ajánlásokkal, és nem, ezekre nemcsak akkor van szükséged, amikor éppen állást keresel, hanem akkor is, ha már látszik a fény az alagút végén. 

Mustra