Ha a nyaralóra gyűjtés és az ehhez hasonló távlati tervek nem elég kézzelfoghatók, és időről-időre lenullázódnak azok az alapok, nem árt, ha néhány a gyakorlatban is hasznosítható trükköt is hozzáad valaki az vásárlásgátló eszköztárhoz. A The Cut szerint szükség is van minderre, a témába vágó kutatások szerint ugyanis rengeteg olyan tényező van, ami befolyással lehet arra, mikor és mennyit költünk. Többet költenek például azok, akik szomorúak vagy éhesek, de természetesen a részegség és az egyetlen kattintással megrendelhető portéka sem feltétlenül vásárlóbarát kombináció, a vásárlásra ösztönző illatokról nem is beszélve.
Várj egy kicsit
A kalandjairól könyvet is író Beverly Herzog például egy viszonylag egyszerűen kivitelezhető trükkel, a 24 órás várakozási idő bevezetésével hagyta maga mögött az ötmillió forintnak megfelelő összegű tartozást eredményező hitelkártyás kalandját. A kényszeressé váló és rövid időre szóló lelkesedés jellemezte, hirtelen felindulásból elkövetett vásárlásokat kordában tartó megoldás kifejezetten sikeresnek eljárásnak bizonyulhat, egy egész nap eltelte után eltűnik ugyanis a vágy, hogy egy sárkányokkal borított, CSAK KIS PÉLDÁNYSZÁMBAN ÉS RÖVID IDEIG KAPHATÓ cipővel gazdagítsuk a gépparkot. Hogy megnehezítse a kontrollálhatatlan vásárlómániával megáldott rossz-Beverly dolgát, a jó-Beverly emellett a számára különösen veszélyes internetes oldalak elérését is korlátozta egy józanabb pillanatában, ezzel is elősegítve az izzadságos munkával megkeresett forintok otthontartását.
Kérd ki egy buddhista barátod véleményét
Szintén segíthet a leküzdhetetlennek tűnő, vásárlásra buzdító ingerek féken tartásában, ha egy-egy vásárlás előtt elküldjük a beszerezni kívánt termék linkjét egy megbízható barátnak. Egy „de hát már van egy ugyanilyened pirosban!” és egy rosszallást kifejező emoji bőven elég lehet ahhoz, hogy meggondoljuk magunkat, ahogy az is, ha valaki végiggondolja, vagy ideális esetben meg is nézi, mennyi minden van már a ruhásszekrényben, mielőtt beszerezne még egy átmeneti kabátot.
Egy pénzügyi tervezésre szakosodott szakértő, Sarah Asebedo szerint működőképes stratégia lehet az is, ha valamilyen jókedvre derítő, egy hobbival kapcsolatos, vagy valamilyen testmozgást igénylő aktivitással elodázza valaki a vásárlást, és később, tiszta fejjel és örömtelibb hangulatban veszi csak újra szemügyre a kiszemelt terméket.