Visszaveszi-e a Tesco a termékét, ha az nem felel meg az elvárásoknak?

Olvasási idő kb. 10 perc

Régóta hirdeti a Tesco, hogyha a vásárló elégedetlen saját márkás termékeikkel – akár azért, mert nem ízlik, vagy csak mert nehezen visszazárható a csomagolás, esetleg kifogása van a termékkel kapcsolatban (pl. más szerepel a csomagoláson, mint ami a csomagolásban van) –, szóval tényleg bármi miatt azonnal visszaveszik a terméket, és visszaadják az érte kifizetett összeget.

Persze, vannak szabályok arra, hogy miképpen cserélik vissza a dolgokat. Varga Eszter, a Tesco külső kommunikációs specialistája megkeresésünkre elmondta, hogy abban az esetben lehet visszaváltani az árut, ha a termék legalább 30 százaléka még megvan. „A Tesco 100 százalék garanciát vállal saját márkás termékeire. A vásárlók az esetlegesen kifogásolt saját márkás terméket bármelyik Tesco üzletbe visszavihetik, ahol annak árát azonnal visszakapják. Fontos, hogy a csomagolt terméket a csomagolással együtt, míg a lédig termékeket és pékárut a vásárlást igazoló blokkal vagy mérlegcímkével és a megvásárolt termék minimum 30%-ával kell visszavinni.”

Ez a lédig

A kereskedelem egyre gyakrabban használja a lédig szót, és a legutóbbi ideig a magyar nyelvben nem szótárazták. Az interneten 855 előfordulást találtunk magyar nyelvi környezetben, ezek többsége nyelvileg is számon kéri az új szó jelentését. Az Idegen szavak szótárában (Osiris, 2007.) azonban már benne van: lédig (német eredetű): kimért, előre csomagolt (gyümölcs) jelentésben. Természetesen az internetes előfordulásokban nemcsak gyümölcs, hanem pl. sütemény is szerepel. Forrás: e-nyelv.hu

Úgy döntöttünk, kipróbáljuk, tartja-e a szavát a Tesco, így három budai Tescóban vásároltunk különböző saját márkás termékeket, majd azokat jól visszavittük ilyen-olyan, esetenként szőrszálhasogató tűnő indokkal.

Tesco, Bécsi út – margarin

Először egy nagy üzletben kezdtünk. Úgy gondoltuk, egy nagyobb Tescóban sokkal esélyesebb, hogy a vevők visszavisznek valamit, vagy reklamálnak, mint egy kisebb expresszben – szóval, fel voltunk rá készülve, hogy itt simán mennek majd a dolgok. Bementünk, vettünk egy doboz saját márkás margarint, hazavittük, megkóstoltuk, aztán két nap múlva visszavittük. A blokkal együtt ácsorogtunk pár percet az információnál, mire sorra kerültünk. A reklamáció tárgya az volt, hogy egyáltalán nincs olyan íze, mint amit a kép sugall a doboz tetején. Egyáltalán nem lett olyan felhőtlen jó kedvünk, amikor megkóstoltuk, pedig nagyon vártuk a hatást, de semmi. Úgyhogy átverésnek érezzük ezt a boldog családot a doboz tetején, és szeretnénk kicserélni vagy a pénzt visszakapni; mindegy, de valami legyen, ha lehetséges.

Az információs pultnál dolgozó hölgynek a szempillája sem rebbent. Hívta az üzletvezetőt, az is megvizsgálta az ügyet, levette a margarinos doboz tetejét, megnézett valamit az akciós újságban (?), majd közölte a kolléganővel: add vissza a pénzt. Kedvesek nem voltak, de elutasítók sem. Visszakaptam a pénzt, majd bementem elkölteni újra, ezúttal már saját felhasználásra. Összességében nem volt rossz élményünk a Bécsi úti Tescóban. Nem értek bennünket rosszalló pillantások, visszaadták a pénzt – miközben nagyon tárgyilagosak maradtak. Ha még mosolyogtak is volna hozzá, akkor lettünk volna igazán boldogok. Talán a jövőben ide visszajárunk majd vásárolni!

A margarin egyébként teljesen vállalható, nagyon krémes, jól kenhető és nincs mellékíze.

Termék neve Ára (Ft) Fajlagos ára (Ft/kg) Gramm/kiszerelés
Tesco natúr margarin 269 672 400

Tesco Expressz, Vihar utca 18–28. – rudik

A legüdítőbb élményünk ebben a kis üzletben volt. Itt a túródesszertekre mentünk rá, ugyanis a Tesco állítólag teljesen átszabta a Túró Rudi-tesztünk óta a saját márkás rudiját, hogy ne legyen annyira botrányos az íze. Nem hagyhattuk ki, hogy ne kóstoljuk meg, mit tudtak alkotni azóta. Így tehát adott volt lehetőség. Megkóstoltuk, és egyidejűleg végre az általunk még soha nem látott saját márkás gyerek túródesszertjüket is megízleltük. Na de ugye, elsődlegesen arra voltunk kíváncsiak itt is, hogy miképpen cserélik vissza a terméket, ha egyáltalán visszaveszik. Kifizettük az édességeket, és már a kocsiban felbontottuk őket. Mind a kettőbe haraptunk egyet-egyet (bevalljuk, jó lett volna az egészet megenni!) és blokkal együtt visszavittük a boltba. Ahhoz a kasszáshoz mentünk, ahol fizettünk, és közöltük a pénztárossal, hogy bár nagyon sokat vártunk a rudiktól, mégsem nyújtották azt az élményt, amit reméltünk. Értetlenül nézett ránk, igazából ő nem is hallott arról, hogy a Tesco ilyenkor visszaveszi a terméket, de ha tudunk várni egy kicsit, szól az üzletvezetőnek. Ez a hozzáállás megnyerő volt, ugyanis nem volt elutasító és nem is próbált semmilyen nyomást gyakorolni ránk amiatt, hogy ilyen fura kéréssel álltunk elő.

Megérkezett az üzletvezető, aki mosolyogva lépett oda hozzánk, és megkérdezte, hogy mi a probléma. Elmondtuk neki, hogy visszahoztuk a rudikat, mert nem jók, és szeretnénk visszaváltani őket. Egy szó nélkül átvette tőlünk a desszerteket, elkérte a blokkot és már adta is vissza a pénzt, de közben végig mosolygott, és próbált velünk kommunikálni – például megkérdezte, hogy mi nem ízlett nekünk, csak hogy továbbítani tudja a vezetőség felé az igényeinket, és sajnálta, hogy nem voltunk megelégedve a Tesco saját márkás ízvilágával. Mindezt nagyon kedvesen és közvetlen módon tette: ha pontoztuk volna az általunk bejárt Tescókat, biztosan ez a Tesco Expressz érte volna el a maximális pontszámot, és úgy gondoljuk, ilyennek kellene lennie az összes dolgozónak valamennyi boltban. Nagyon szívesen jövünk vissza vásárolni ebbe az üzletbe, óriási bónusz pont jár nekik azért, mert így állnak a „problémás” ügyfelekhez!

Az új Value túródesszert egyébként sokkal jobb, mint a régi volt, bár az sem volt ehetetlen. Az íze nagyon hasonlít a Lidl termékéhez, ami ugye, második helyen végzett a vaktesztünkön, ráadásul, a tescósban is igazi túró van, ráadásul mindjárt 47 százalék, ami egyszerűen mesés. A gyerek rudi kicsit furcsa ízű, a körtéhez nem, a gesztenyéhez viszont nagyon hasonlít. Abból érezni csak, hogy körte is van benne, hogy apró kemény darabkákra lehet harapni fogyasztása közben – ami annyira nem jött be (de ki törődik most ezzel). Még jó, hogy ilyet is lehet kapni.

Termék neve Ára (Ft) Fajlagos ára (Ft/kg) Gramm/kiszerelés
Tesco Value natúr túródesszert 35 1521 23
Tesco körtés túródesszert 69 2999 23

Tesco Expressz, Kolosy tér 4. – chips

Ahogy a képen látszik is, egy sós chipset választottunk ebben a Tescóban, hogy megkóstoljuk. Mivel ez sem olyan termék, amit napokig kellene otthon tárolni, mielőtt elfogy, az üzletből kilépve azonnal felnyitottuk és belecsipegettünk. Miután elropogtattunk pár szirmot, visszamentünk a boltba, hogy –mint pár perc múlva kiderült – beégethessük magunkat. Újra kiálltuk a kisebb sort, és megpróbáltunk ugyanahhoz a pénztároshoz kerülni, akinél az előbb fizettünk. Sikerült. Itt azzal álltunk elő, hogy olvastuk az interneten, hogy a Tesco visszaveszi saját márkás termékeit, ha azokkal a vásárlónak bármilyen problémája van, és nekünk van ezzel a chipsszel. Az eladó hezitált kicsit, majd roppant arrogáns stílusban közölte, hogy hívnia kell az üzletvezetőt, és addig várnunk kell. Nem mondta, hogy hova álljunk, azt sem, hogy ez körülbelül mennyi ideig tart. A többi vásárló szeme láttára „állított ki” minket a sorból a „szégyenpadra”.

Pár perc múlva megérkezett a feltöltési csoportvezető, akinek újra elmondtuk, hogy olvastuk az interneten, hogy a Tesco visszaveszi az árut, és mivel szerintünk ez a chips ehetetlenül sós és bántóan olajos, szeretnénk visszaadni. Elkérte a blokkot, odament a kasszához, ahol fizettünk, és röhögve mutatta kollégájának a számlát, majd utána már mind a ketten kuncogtak, ezáltal totál leégetve minket a személyzet és a vásárlók előtt. Utóbbiak meg jól kibuktak, hogy egy vacak reklamáció miatt kell most tovább sorban állniuk. Miután jól kiszórakozták magukat azon, hogy ilyen nevetséges összeg miatt képesek vagyunk kiállni ezeket a megpróbáltatásokat, nagylelkűen visszavették a chipset és visszaadták a pénzt.

„Elképzelhetetlennek tartom, hogy ide még egyszer valaha is bemenjek vásárolni, pedig a lakásomhoz ez a legközelebbi Tesco, de szívesen elgyalogolok a távolabbi boltig, vagy akár még messzebb is!” – fakadt ki egyikünkből.

Igen, borzasztóan megalázó volt az egész jelenet, és ha ez lenne az egyetlen Tesco Budapesten, biztosan soha többet nem vásárolnánk Tescóban, de szerencsére ez a veszély nem fenyeget. Így hát csak ebbe az egy üzletbe nem fogunk többet járni, mert ki tudja, hogy a jövőben tényleg lesz-e olyan helyzet, amikor valamit vissza kell vinnünk, és még egyszer ezt nem szeretnénk újra átélni.

 A chips egyébként tényleg elég sós, de ettől függetlenül klassz termék, jól ropognak a szirmok és nem is úszik az olajban, csak amennyire egy chipsnek kell.

Termék neve Ára (Ft) Fajlagos ára (Ft/kg) Gramm/kiszerelés
Tesco sós chips 199 2584 77
 
 

Ön mit gondol erről? írja meg nekünk levélben, vagy Facebook-oldalunkon!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek