Por-hüvely: diszfunkcionális divat és interaktív színház a Trafóban

Olvasási idő kb. 1 perc

Irodalom, divat és színház különös találkozásának lehetünk tanúi a Természetes Vészek Kollektíva legújabb bemutatóján a Trafóban. A Por-hüvely című előadásban Szűcs Edit jelmeztervező, iparművész varrás és szabásvonal nélküli ruhái és Erdős Virág író-költő szövegei elegyednek párbeszédbe.

Szűcs Edit jelmeztervező, iparművész első önálló egész estés látványszínház-előadását a MU Színházban mutatta be Testszövet címmel, legutóbb pedig a Trafóban aratott nagy sikert a Bőrhártyával. Október 1-jén és 2-án este a Trafóban újabb kísérletének lehetünk tanúi, amellyel bizonyítja, hogy a “jel-mez a legfelső bőrréteg, test-maszk, amely állandó átalakulásra képes”.

Jelmezei szinte varrás és szabásvonal nélkül borítják a testet, ezzel is hangsúlyosabbá téve az anyag, a matéria uralkodó szerepét, amely teremtő elemként maga köré szervezi a formát, az alakot, a testet, a mozgást, a koreográfiát, és a színrevitel középpontjában áll.

A jelmezek, kosztümök befolyásolta színpadi térben működő élő testek keltette képzetek, képek és hangulatok Gergye Krisztián koreográfiájával és Árvai György sötéten izgalmas látványvilágával keveredve igazi színházi kalandot ígérnek – ehhez társulnak Erdős Virág író, költő hasonlóan bizarr szövegei.

Szűcs Edit nemrég Bőr-hártya című előadásával elnyerte az Év jelmeztervezője díjat, majd szintén jelmeztervezői munkája elismeréseként átvehette a Vágó Nelly emlékérmet.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek