A L'Oréal nemcsak szépséget, hanem igazi változást is hoz a nők életébe

Cover
Olvasási idő kb. 4 perc

A L'Oréal globálisan segíti a nőket, hogy új lehetőségekhez jussanak és kiteljesedhessenek

L'Oréal hisz abban, hogy a nők támogatása kulcsfontosságú egy jobb jövő elérésében, és ezért számos programmal segíti őket világszerte. A vállalat társadalmi felelősségvállalása révén hozzájárul a nők esélyegyenlőségéhez, biztonságához és védelméhez. Éppen ezért már számos kezdeményezést indított, amelyek az élet különböző területein támogatják a nőket.

Az ilyen kezdeményezések köze tartozik többek között a L'Oréal Fund for Women alap, amelynek célja, hogy a nők számára pozitív változást érjen el. A 2020-ban indított 80 millió eurós jótékonysági alap célja, hogy pénzügyi támogatást nyújtson olyan nonprofit szervezeteknek, amelyek segítenek a hátrányos helyzetű - erőszak, szegénység és társadalmi kirekesztés által érintett - nőknek abban, hogy hozzáférjenek az oktatáshoz, a szakmai lehetőségekhez és a jobb életminőséghez. A kezdeményezés révén világszerte több mint 420 szervezetet támogattak, amelyek közvetlenül több mint 2,5 millió nő és lány számára nyújtanak segítséget, közvetve pedig több mint 23 millió emberre gyakorolnak hatást.

Az utóbbi évek eseményei (pandémia, gazdasági válság, háborúk, stb.) hatására a nők világszerte több mint 64 millió munkahelyet veszítettek el, és a nők elleni erőszak riasztó méreteket öltött. Az UN Women adatai szerint minden második 18-49 éves nő szenvedett már el erőszakot, vagy ismeri annak áldozatát. Válaszul a L'Oréal Fund for Women jelentősen megnövelte vészhelyzeti segélyezési erőfeszítéseit, hogy alapvető támogatást nyújtson, például menedéket, jogi segítséget és mentális egészségügyi szolgáltatásokat.

A L'Oréal elkötelezettsége azonban nem áll meg a válsághelyzetek kezelésénél, hanem arra is összpontosít, hogy tartós változást hozzon létre a nők mindennapi életében. A L'Oréal Paris és az Ipsos által végzett felmérés alapján Magyarországon a nők 80%-át zaklatták már nyilvános helyen, valamint az emberek 73%-a volt már szemtanúja utcai zaklatásnak. A Right To Be (korábban Hollaback!) civil szervezettel együttműködésben kifejlesztett magyarországi Stand Up program hozzájárul a kölcsönös tisztelet, a méltóság és az önértékelés népszerűsítéséhez, mindezt úgy, hogy olyan eszköztárral segíti az embereket, amelyekkel biztonságosan beavatkozhatnak, ha utcai zaklatás szemtanúivá vagy elszenvedőivé válnak.

„Nagyon fontosnak tartom, hogy ez a kezdeményezés Magyarországon is elindult, hiszen a 'Stand Up' program lehetőséget ad arra, hogy a társadalom minden rétege tisztában legyen az utcai zaklatás megelőzésének lehetőségeivel, így minden egyes lépéssel, amit teszünk, közelítünk egy biztonságosabb környezet felé. – mondta M. Eszter, PR specialista.

A L’Oréal Paris Stand Up kampányának arcai
A L’Oréal Paris Stand Up kampányának arcai

A nők támogatása a tudományban: A L'Oréal jövőképének egyik alappillére

A vállalatcsoport támogatása a tudományos közösségre is kiterjed. A L'Oréal-UNESCO A nőkért és a tudományért programja világszerte élen jár a tudós nők elismerésében és felemelésében. A díjat 2024-ben Magyarországon immáron 22. alkalommal ítélték oda olyan kutatónőknek, akik kiemelkedő eredményeket értek el saját területükön. A díj nemcsak a tehetségüket ünnepli, hanem pénzügyi támogatást is nyújt, segítve a kutatókat úttörő munkájuk folytatásában. A két évtized alatt több mint 60 magyar kutatónő részesült a díjban, közülük sokan figyelemre méltó globális elismerést értek el, és hozzájárultak egy befogadóbb tudományos közösséghez.

A 2024-es L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért díjazottjai és a díjat átadók Aradi Barna fotóján
A 2024-es L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért díjazottjai és a díjat átadók Aradi Barna fotóján

A L'Oréal küldetése túlmutat a nők támogatásán - a nőknek a jövő alakítására való jogát is jelenti. Legyen szó alapvető oktatásról, vészhelyzeti segélyekről vagy a tudományban elért úttörő eredményeik megünnepléséről, minden kezdeményezés arra a meggyőződésre épül, hogy amikor a nők tanulnak, fejlődnek és kiemelkednek, a világ is fejlődik velük. A vállalatcsoport munkája pedig pontosan arra emlékeztet, hogy a nők helyzetének erősítése nem csupán erkölcsi kötelesség, hanem egy olyan világ alapja is, amely igazságosabb, fenntarthatóbb és valóban elfogadó mindenki számára.

Ezt a cikket nem a Dívány szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek