A pszichológus 9 tippje a kiégés ellen: így tehetsz magadért minden nap

Időnként veled is előfordul, hogy a rengeteg teendő között inkább csak hagyod, hogy sodorjanak az események? Ilyenkor úgy történnek a dolgok, mintha egy olyan autóban ülnénk, ami százharminccal halad az országúton, mi pedig sem a fékhez, sem pedig a kormányhoz nem nyúlunk.

Ha egy filmben lennénk, két forgatókönyv közül választhatnánk: egy idő után vagy feladja a motor, és valahol megállunk, vagy simán lezuhanunk az első szakadékba, a kocsi pedig darabokra törik, majd felrobban.

Te is látod magad előtt a vörösen izzó lángokat? Sosem tennél ilyet az autóddal, ugye? A szervezeteddel mégis időről időre megteszed, pedig fontos lenne, hogy néha magunkon is behúzzuk a féket.

Időnként vegyél egy mély levegőt

Amikor igazán nagy a hajtás az életünkben, hajlamosak vagyunk mindent a feladataink és mások igényei alá rendelni. Reggel kinyitod a szemed, és már kezdődik is a rohanás, este pedig a fél karodat odaadnád, ha lenne még két óra a napból. Közben pedig stresszelsz a határidők miatt, hogy vajon a főnököd elégedett lesz-e a munkáddal, a múltbéli döntéseid és a jövőbeli aggodalmaid miatt. Ezek a külső és belső nyomások azonban egy idő után visszacsapnak.

Ne várd meg, amíg teljesen kimerülsz
Ne várd meg, amíg teljesen kimerülszljubaphoto / Getty Images Hungary

Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott életet éljünk és hatékonyak tudjunk maradni, szükség van arra, hogy néha félreálljunk és behúzzuk a féket. Azok az emberek, akik le sem veszik a lábukat a gázról, sokkal stresszesebbek, fáradtabbak, ebből pedig az következhet, hogy gyakrabban lesznek betegek is. De ha időnként tartasz egy kis pihenőt, nem csak boldogabb, egészségesebb és produktívabb is leszel. Ennek érdekében Bryan E. Robinson író, pszichológusprofesszor a következő tippeket javasolja:

  • Amikor azon gondolkozol, hogy mi mindent szeretnél elkerülni, jussanak eszedbe a már elért eredményeid is.
  • Igyekezz legalább akkora hangsúlyt fektetni a jelen pillanatokra, mint amennyit a jövőn rágod magad. Amikor pihenni próbálsz, csak légy jelen, és engedd el a kötelességeidet.
  • Készíts listát a teendőidről, de ne csak a kötelezettségeidről. Felkerülhetnek rá olyan pontok is, mint a naplemente megnézése vagy egy jó bor felbontása.
  • Vedd észre a rossz dolgokban is a jót. Nem baj, ha most nem kaptad meg a remélt előléptetést, ha rengeteg mindent megtettél azért, hogy elérd a céljaidat.
  • Legyenek mentőöveid, amik kiszakítanak a mindennapos rohanásból. Egy-egy oldal a kedvenc könyvedből, az idei kedvenc számod mind nagyon jó erre.
  • Ne csak akkor pihenj, ha már beteg vagy. A betegszabadságod mellett használd ki a szabadnapjaidat is.
  • Irány a zöld, a természet, a friss levegő! Jót fog tenni, miután egész nap a gép előtt ültél.
  • Keress olyan dolgokat, amikre hatással lehetsz, azok helyett, amiket nem tudsz kontrollálni.
  • Ha elakadsz, lépj hátra kettőt és vess egy pillantást a nagy egészre is. Ki fog derülni, hogy nem is állsz olyan rosszul, mint gondoltad.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra