A TikTokhoz hasonló hasonló mechanizmusokat alkalmaz a manapság igen népszerű online piactér, a Temu – írja a MediaFuture szaklap.
A Temu alkalmazásában a felhasználók különféle kedvezményeket és ajánlatokat kapnak, amelyek csak egy bizonyos ideig érvényesek. Az applikációt úgy alakították ki, hogy könnyen átlátható és vonzó legyen, ezáltal növelve a vásárlási kedvet és a rendszeres visszatérés iránti vágyat.
Így kelt bennünk félelmet a Temu
Ahogy a MediaFuture írja, a Temu esetében különösen erős a felhasználókban a „fear of missing out” (FOMO), azaz a kimaradástól való félelem, mivel
a felhasználók úgy érzik, hogy folyamatosan nyomon kell követniük a legújabb ajánlatokat és akciókat, amelyekről úgy vélik, hogy bármikor eltűnhetnek.
A személyre szabott ajánlások és a gamifikációs elemek – például pontgyűjtés vagy jutalmak megszerzése – szintén arra ösztönzik a felhasználókat, hogy minél több időt töltsenek az alkalmazásban, és még inkább bevonódjanak a platform által kínált lehetőségekbe.
Az így kialakuló szokások hasonló függőséget hoznak létre, mint a közösségimédia-alkalmazások, ahol a felhasználók folyamatosan keresik az új ingereket és jutalmakat.
Arról, hogy miért jelent ez hosszú távon is problémát, és milyen javaslatok, kezdeményezések vannak a közösségimédia-használat, valamint a Temuhoz hasonló alkalmazások által kialakított függőség leküzdésére, a MediaFuture bővebben is ír ebben a cikkében.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés