Társra lelni mindig is nehéz dolog volt: hol érdekből történt, máskor már gyermekkorban a szülők által elboronálódott. Amióta a nyugati kultúrkörben elterjedtté vált az érzelmi alapon történő választás „luxusa”, azóta a keresgélés összetett feladata kizárólag az egyénre hárul. Az iskola és a munkahely szerepe alapvető a párválasztásban, amin kívül még a barátokon keresztüli ismerkedés szokott célravezető lenni, amolyan: similis simili gaudet – azaz hasonló a hasonlónak örül alapon.
Emellett az internetes társkereső oldalak virágzása virtuális világunk megteremtésének nyolcadik napjáig sem váratott magára, melyek azóta is gombamód szaporodnak.
Márk (32 éves társkereső):
„Ma már mindent az online térben intézünk. A külföldön élő barátaimmal interneten tartom a kapcsolatot, a nyaralást neten foglalom, a pizzát otthonra ott rendelem, és a munkám során is az internet segítségével boldogulok. Így aztán természetes számomra, hogy a társkeresés csak még egy azok közül a dolgok közül, amire ez a platform használható.”
Felismerve a sokrétű felhasználóközönség eltérő igényeit, az oldalak hamar specializálódtak a keresgélés különböző céljait jobban és jobban kiszolgálandó, s ezek több-kevesebb sikerrel működnek is.
De még mindig vannak, akik ilyen vagy olyan érvek mentén ódzkodnak a keresés efféle módjaitól, és a véletlen, illetve a személyes egymásra találás romantikájában bíznak…
Megvan a megoldás?
A Pear ring kezdeményezés egy 3 gyűrűből és egy egyéni azonosítóból álló csomag, amelynek 19,99 angol fontnyi, jutányos áron való megvásárlásával új tulajdonosa egyben meghívókat is kap a PearFest rendezvényeire, valamint belépést exkluzív programokra. A gyűrűk és az új startup sikerét mutatja, hogy rövidre visszanyúló létezésük óta már részvényeik 93%-át értékesítették, és az Instagramon 162 000 követőt vonzottak. Ez nem is csoda, figyelembe véve az Egyesült Királyságban nemrég lefolytatott kutatás eredményeit, mely szerint
négyből három egyedülálló szívesebben találná meg leendő társát annak hús-vér valójában, mint a virtuális térben.
A megkérdezettek többsége, 61%-a, ugyanis fél a személyes közeledés során esetlegesen bekövetkező kudarctól. Ez a magyarázata annak is, hogy tízből csak három megkérdezettnek volt a legutóbbi negyedév folyamán olyan tapasztalata, hogy valaki leszólította volna őket földi valójukban. A világban élő 1,2 milliárd szinglinek tehát feltehetően segítség lenne félelmeik leküzdésében egy „nyitott vagyok az ismerkedésre” zöld jelzés egyértelmű látványa egy zöld gyűrűcske által. Így a férfiak azon 53%-a is felbátorodna, akik nemcsak a visszautasítástól, de a zaklatás vádjától is tartva, tartózkodnak a személyes ismerkedéstől.
A hazai szakértő így látja
„Miután az elmúlt években (különösen a koronavírus-járvány óta) az élet számos területe az online térre helyeződött át, erőteljes visszaesést figyelek meg a társas készségek használatának terén” – avat be az aktuális helyzetbe dr. Mihalec Gábor, Kopp-Skrabski-díjas pár- és családterapeuta, hozzátéve: „Ez különösen kedvez azoknak, akik félénkek, óvatosak, esetleg már begyűjtöttek néhány sérülést a szüleiktől, kortársaiktól vagy korábbi párkapcsolatokból. Jóllehet, az online társkeresés számos akadályt áthidalt (például nyelvi, kulturális, földrajzi, neveltetési és egyéb különbségek), a személyközi készségek hiányosságaival való konfrontálódást is elodázta. Ebben segíthet az új startup, hiszen
így a társkeresés visszakerül a valós hús-vér élettérbe.
Az viszont továbbra is kérdés marad,
- hogy így az érintettek maguk is bátrabbá válnak-e a kapcsolatteremtésre, vagy csak jelzik, hogy nyitottak, de továbbra is passzívak maradnak, és a másik féltől várják az első lépést,
- ahogyan azt is csak a gyakorlati alkalmazás fogja megmutatni, hogy a társkereső hölgyek ezzel mennyire teszik ki magukat szexuális ragadozók céltáblájául.
Az ötlet mindenesetre önmagában kreatív, a hasznosságát pedig az alkalmazás során begyűjtött tapasztalatok fogják igazolni vagy cáfolni” – véli a párkapcsolati szakértő.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés