5 ok, amiért nem beszélünk arról, amiről beszélnünk kéne

GettyImages-1323415176
Berényi Bianka

A rossz kommunikáció számtalan kapcsolat halálát okozza. De miért nem beszélünk azokról a dolgokról, amelyekről nagyon is kéne?

A párkapcsolati nehézségek, valamint a szakítások és válások nagy része egyetlen jelentős tényezőnek tulajdonítható: mégpedig annak, hogy nem osztjuk meg az igazi érzéseinket egymással. Pedig aki igazán fontos az életünkben, azzal mindent meg kéne tudnunk beszélni, a békés megoldásra törekedve. Ha ez így működne sokkal több embernél, akkor ennyi válás sem lenne.

Rosszul kommunikálunk?

Gondoljunk csak bele. Ha nem fejezzük ki igényeinket és érzelmeinket, azok felhalmozódnak bennünk, és belső feszültség képében jelentkeznek. Hiteles kommunikáció nélkül a kapcsolatok is sérülnek. Ha azon kapjuk magunkat, hogy a szőnyeg alá söpörjük a problémákat és nem beszélgetünk egymással, a szeretett barátunk, élettársunk idegenné válik, akivel kapcsolatban olyan érzésünk lehet, hogy hiába látjuk rendszeresen, vagy akár élünk együtt vele, nem ismerjük őt igazán.

Az emberek félelemből hajlamosak visszatartani az érzéseiket. Tehát ahelyett, hogy kimondanák, amit mondaniuk kéne, egy újabb sérelmet, nehézséget, szívfájdalmat, veszteséget vagy fájdalmat vesznek a hátukra, amivel még tovább növelik terhüket.

Végül a felhalmozott feszültség elszakadáshoz vezethet, a szó minden értelmében.

Rámehet a kapcsolat, de az egészségünk is, ha tele vagyunk feszültséggel a kimondatlan problémák miatt.

Ne seperjük szőnyeg alá a problémákat, és ne féljünk a reakcióktól
Ne seperjük szőnyeg alá a problémákat, és ne féljünk a reakcióktólGetty Images

5 ok, amiért az emberek félnek megosztani problémájukat:

1. „Ez csak rontana a helyzeten”

Messze ez az egyik leggyakoribb ok, amiért egy személy nem akarja megosztani mélyebb érzelmeit szeretteivel. Igaz, hogy eleinte a nehéz érzelmek vagy gondolatok kifejezése konfliktust okozhat, de később intimitást és mélyebb kapcsolatot teremthet. Ha nem fejezzük ki, hogy valójában mit érzünk, akkor ezek az érzelmek egészségtelen módon is felszínre kerülhetnek, például passzív-agresszív viselkedés vagy kitérés formájában.

2. „Kiszolgáltatottnak fogok tűnni”

Sok embert visszatart a gondolat, hogy ha kifejezik panaszaikat, kielégítetlen szükségleteiket vagy összezavarodott érzelmeiket, akkor rászorulónak ítélik őket. Pedig létezik egy módja, hogy anélkül kommunikáljunk, hogy túlságosan megterhelnénk érzelmileg a másikat. 

Ha egyenesen, nyíltan tiszta kifejezésekkel kommunikálunk, és nem rébuszokban beszélünk, ködösítünk, vagy akár hallgatásba burkolózva megsértődött látszatot keltünk, akkor sokkal jobb eredményeket tudunk elérni a kommunikációnk során,

ahol a másik intelligenciáján múlik, hogy azt hogyan kezeli.

3. „Stresszt okozok másoknak ezzel”

Amikor nincsenek beszélgetéseink a kapcsolatainkról, akkor a megválaszolatlan sérelmek csak fokozódnak, ami végül az emberi kapcsolatok megromlásához vezethet. Nem baj, ha van némi stressz és frusztráció – hiszen így fejlődnek a kapcsolatok és az emberek.

 

Küzdjük le a félelmeinket, amikor beszélnünk kéne
Küzdjük le a félelmeinket, amikor beszélnünk kéneGetty Images

4. „Nem fog megérteni”

Azt nem tudjuk befolyásolni, hogyan reagáljon a másik, de a hiteles érzések kifejezése arra is lehetőséget ad, hogy lássuk, hogyan kezeli párunk a lelki élettel kapcsolatos témákat, és hosszú távon megfelelő partner-e számunkra a konfliktuskezelései alapján.

 5. „Lehet, hogy az érzéseim helytelenek”

Amikor eljön az ideje, hogy kifejezd az érzéseidet, kételkedhetsz magadban és a tapasztalataidban, és efféléket gondolhatsz: „Én így látom a dolgokat, de neki is megvan a saját nézőpontja, és talán az én álláspontom téves.” Az ilyen gondolatok meggátolhatnak abban, hogy önbizalmunk legyen kifejezni valódi gondolatainkat. A problémák kimondásának lényege nem az, hogy igazunk legyen, hanem hogy érzelmileg őszinték legyünk szeretteinkkel.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

 

Oszd meg másokkal is!
Mustra