Eltűnhet a legismertebb közösségi platform a netről

GettyImages-1585619138

Elon Musk előbb megvette a Twittert, aztán gyakorlatilag a mélybe taszította: a közösségi médiában kialakult erős versenyhelyzetben rengetegen pályáznak arra, hogy betöltsék az X-re keresztelt platform egykori helyén egyre inkább tátongó űrt.

44 milliárd dollárt szánt 2022 őszén az egykori Twitter felvásárlására az üzletember, majd először masszív leépítésbe kezdett, később pedig ellentmondásos cselekedetei, valamint a Twitterrel kapcsolatos, a felhasználók rosszallását kiváltó tettei kezdték rombolni a platformot.

A nevét és a korábbi, jól ismert kék madaras logót egy spártai X-re cserélő ex-Twittert hirdetők tömege hagyta cserben, amikor elindultak a cégben a nagy változások: ahogy a MediaFuture, a legújabb kommunikációs szakmai kiadvány is megírta, a WarnerBros, a Discovery és a Lionsgate sem kívánt már Musk cégébe pénzt tölteni.

Elon Musk a közösségi média világát is felforgatta
Elon Musk a közösségi média világát is felforgattaAntonio Masiello / Getty Images Hungary

Gyakorlatilag ámokfutásnak is nevezhető, amit Musk az X élén végzett:

egyik napról a másikra tömegeket rúgott ki, visszarendelt mindenki az irodába, ahol ő maga benn is aludt.

A korábban mindenki által jól ismert kék pipa jelet, mely a hiteles fiókokhoz tartozott, megszüntette, előfizetéses rendszert alakított ki, a kívülálló pedig csak kapkodta a fejét, és nem értette, voltaképpen mi is lenne az a WeChathez hasonló, az élet minden területére kiterjedő alkalmazás, melyet a számos más cégben, közte a Teslában is érdekelt Musk megálmodott. 

Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor azzal gyanúsították meg Muskot, hogy legális és illegális kábítószerek függője: bár tagad, reputációja nehezen lehetne rosszabb, mint most.

Nem csoda, hogy tülekednek azok a közösségi oldalak, amelyek szívesen lépnének a piacon a Twitter-X helyébe.

A Mastodon, a Meta Threads-e, a Jack Dorsey ex-Twitter vezér alapította Bluesky a nagyobb nevek ebben a mezőnyben:

hogy mire mennek az X-szel, az hamarosan kiderül. Az ugyanakkor már most beszédes tény, hogy a felhasználók száma Elon Musk 2022-es akvizíciója óta csökkenni kezdett – a 2022-es év rekord volt  368,4  millió felhasználóval, tavaly ez  353,9 millióra csökkent, 2024 elején pedig már csak 335,7 millió felhasználója volt az oldalnak.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek