A kormány számos változást hozna a kormányablakok működésében és az állami, valamint önkormányzati közfeladatok nyilvántartásában. Ez derül ki abból a rendelettervezetből, amelyet most társadalmi egyeztetésre bocsátanak. A rendelet több része is későbbi időpontban lépne hatályba, ezzel időt biztosítva az érintett szervezeteknek a szükséges felkészülésre és átalakításokra – adta hírül a Portfolio.
Több ügy intézhető majd a kormányablakokban
Az egyik legfontosabb változás, hogy a kormányablakokban mostantól még több ügyet képesek intézni a magyarországi tartózkodási hellyel nem rendelkező magyar állampolgárok. Ez különösen fontos a személyi adatokat és lakcímet érintő ügyeknél, például amikor valaki elveszti a személyi igazolványát, az megsemmisül, vagy megrongálódik. Ilyen esetekben bármely járási hivatal és a kijelölt kormányhivatal is képes lesz új igazolványt kiállítani, így nem kell majd messzire utazni az ügyintézéshez.
A kormányablakok központi szervezeti egységének a nevét is megváltoztatnák: a Központi Okmányiroda helyett mostantól Központi Okmányügyi Főosztály lenne a hivatalos megnevezés. Ez a változás az összes vonatkozó jogszabályban is megjelenik, biztosítva ezzel az egyértelműséget az ügyintézés során.
A közfeladat-kataszterrel kapcsolatban is történnének módosítások: az energetikai és közműszabályozási feladatok esetében mostantól a tartalom naprakészen tartásáért az energiapolitikáért felelős miniszter lesz a felelős. Vagyis ezen ügyek nyilvántartása pontosabb és aktualizáltabb lesz.
Az integrált ügyintézési és tájékoztatási pontokkal kapcsolatos szabályok jövő év elején lépnek életbe, míg néhány speciális módosítás, mint a polgárok személyi adatainak kezelése, 2025. május 1-jétől hatályosak.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés