Ahány ember, annyi szokás – van, aki feketén, más tejjel issza, van, aki a jegeskávét, más a habos cappuccinót szereti. De vajon miről árulkodnak a kávéivási szokások? Erre a kérdésre keresett választ a növényi tejeket gyártó Califia Farms cég megbízásából készített közvélemény-kutatás, melyet a Studyfinds szemlézett.
A fiatalabbak és az introvertáltabbak szeretik a jegeskávét
Az internetes felmérésben 2000, rendszeresen kávézó amerikai lakost kérdeztek meg kávéfogyasztási szokásaikról és személyiségjegyeikről, és a válaszokból érdekes összefüggések tárultak fel. Kiderült például, hogy azok, akik forrón szeretik a kávét, gyakrabban extrovertált személyiségek, jobban kedvelik a felhős időt, és szívesebben hallgatnak élénk popzenét, például Taylor Swiftet. A hidegen főzött vagy jeges kávét kedvelők viszont introvertáltabbak, kedvelik a sci-fi sorozatokat és a napsütéses időjárást. A generációs különbségek szintén jól megfigyelhetők voltak: az ötven fölötti boomer korosztály 94 százaléka kizárólag forrón issza a kávét, a megkérdezett fiataloknál viszont csak 60-40 százalékban győzött a forró kávé.
A válaszadók többsége egyetértett benne, hogy kávé nélkül nehezen bírná ki a reggelt: 22 százalékuk előbb mondana le a közösségi médiáról, 18 százalékuk a tévéről, 16 százalékuk az alkoholról, 4 százalékuk pedig a videójátékokról, mint a kávéról. A felmérést finanszírozó cég profiljából adódóan természetesen arra is rákérdeztek, mennyien fogyasztják klasszikus tejjel és mennyien növényi tejekkel kedvenc italukat: nos, a hideg kávét kedvelők 38 százaléka, vagyis több mint egyharmada csakis növényi tejet (helyesen: italt) tesz bele, ellenben a forró kávét fogyasztók 37 százaléka kizárólag hagyományos tejjel tudná elképzelni a kávézást. A növényi tejek közül a mandulatej és a zabtej bizonyult a legnépszerűbbnek.
A járvány megváltoztatta a szokásokat
A koronavírus-járvány sokak kávéfogyasztási szokásaira volt hatással – derült ki a kutatásból. A megkérdezettek több mint fele (59 százaléka) nyilatkozott úgy, hogy előre nem várt módon változtak a szokásai az elmúlt egy évben, 46 százalék tért át például az otthoni kávéfőzésre azért, mert bezárt a kedvenc kávézója. 42 százaléka a megkérdezetteknek kezdett otthon kísérletezésbe és új receptek kipróbálásába, házilag próbálva előállítani megszokott kedvenc ízeit. A kávéfogyasztók az átlagosnál aktívabbaknak bizonyultak: a járvány előtt a hidegen kávézók átlagosan három, a forró kávét ivók két alkalommal utaztak évente, ezért valószínűleg a lezárások okozta lelki bajok is súlyosabban érintik őket.
A hideg kávésok inkább az Instragramon, a forró kávésok a Facebookon aktívabbak – derült ki még a felmérésből. Szintén érdekes, hogy előbbiek nyitottabbak a kísérletezés és a különböző ízesített kávék felé, míg utóbbiak maradnak a hagyományos feketekávénál, esetleg tejjel vagy cukorral finomítva az ízét.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés