Már kihallgatták azt a férfit, aki egy éjjel birokra kelt egy hatos villamossal a Nagykörúton: azt senki sem vitatja, hogy viselkedése problémás, ám az internetezők közül sokan háborodtak fel azért is, hogy a villamos sofőrje nem állt meg, mikor járműve kihívóra akadt. Mint azt a Dívány a BKV sajtóosztályától megtudta, 15 napja van a munkáltatónak kivizsgálni az esetet, ezt követően dől el, hogy a villamossofőr számára is lesz-e következménye az eseménysorozatnak.
Konfliktuskezelő oktatással is segítik a dolgozókat
Kíváncsiak voltunk arra is, mennyire számít extrém esetnek az, amit a videó bemutat, és miként készítik fel ezekre a helyzetekre kollégáikat. Érdeklődésünkre a következőt írták:
„Az interneten terjedő eset nem minősül mindennapinak. Járművezetőink stresszkezelő és konfliktuskezelő oktatásokon és tréningeken vesznek részt,
ezeken elsősorban olyan konfliktushelyzetekre koncentrálunk, amelyek a járművezető és egy utas, illetve a járművezető és egy másik közlekedő személyes találkozásán, szóváltásán alapulnak.
Mindezeken túl az olyan helyzetek kezelésére is felhívtuk járművezetőink figyelmét, hogy a videón láthatóhoz hasonló szituációkban – különösen, ha a másik fél láthatóan valamilyen kábító hatású szer hatása alatt áll, vagy agresszív – kérjenek segítséget akár a menetirányító diszpécseren keresztül, akár közvetlenül, a központi segélyhívó számon.”

Az azért megnyugtató, hogy a társaság tapasztalatai szerint nem olyan gyakoriak az igazán kiélezett helyzetek a tömegközlekedésben, az viszont mindennapos, hogy az utazási feltételeknek nem megfelelően, agresszívan viselkedő utassal szemben kelljen intézkedni.
Ritkán akadályozzák a járat tovahaladását
A legjellemzőbbnek nem az olyan történések számítanak, mint ami a combinós videóban is megjelenik, sokkal gyakrabban gyűlik meg a BKV-sok baja az utastéren belüli rendbontó viselkedéssel. Ha valaki arra ragadtatja magát, hogy egy járatot a tovahaladásban akadályozzon,
általában pár másodpercet követően jobb belátásra tér, ellentétben a hatos villamossal hadakozó férfival.
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy mely járatok vannak nagyobb veszélynek kitéve az esetek gyakoriságából kiindulva. A villamosok közül éppen az elhíresült jelenetben is szereplő hatos éjszakai járatán tapasztalják a legtöbb gondot, nem véletlen, hogy itt gyakran láthat biztonsági őrt is az utazóközönség.
Ezeken a buszokon sok a rendbontás
A buszokkal kapcsolatosan a következőt írták:
„Problémás még néhány kifutó vonal, például a kőbányai 28-as, a 9-es busz vagy a pesterzsébeti 2B és 52-es. Ezeken gyakran azok az utasok okoznak problémát, akik jegy nélkül utaznak, és kiszorulnak a párhuzamos autóbuszokról, ahol az első ajtós felszállási rend komoly szűrőt jelent.
Ezeken kívül az éjszakai autóbuszok esetében gyakoribbak az incidensek, mint a nappali viszonylatoknál, közülük is a 914-es és a 950-es éjszakai járatok a leginkább érintettek.
A járművezetők jelzése alapján a BKK Forgalomfelügyelet ezekre a vonalakra is igyekszik nagyobb biztonsági őri jelenlétet biztosítani, de természetesen minden problémát így sem lehet megakadályozni” – fogalmaztak.
Ebben a cikkünkben ellenőröknek tálalt fura történeteket gyűjtöttünk össze – van közte igencsak meglepő is!

Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés