A pénzintézet szerint a férfi hibázott, mert nem lépett ki a rendszerből az ATM használatát követően. A Pénzügyi Békéltető Testület viszont a panaszosnak adott igazat, így vissza kell kapnia a pénzét.
Saját bankfiókjához ment a férfi, az automatán keresztül akart pénzt befizetni. Belépett a menürendszerbe, azonban a művelet inaktív volt, ezért úgy gondolta, hogy nem működik. Otthagyta a berendezést, mégis azt tapasztalta, hogy valaki pénzt vett fel a számlájáról – foglalta össze az eseményeket az Az én pénzem.
Az ATM-en keresztül emeltek le pénzt a számláról
Azt követően, hogy távozott a bankautomatától, egy ismeretlen személy készpénzfelvételt kezdeményezett, és 150 ezer forintot vett fel a panaszos számlájáról.
Az is kiderült, hogy hiába érintette saját kártyáját a berendezéshez, és írta be saját PIN-kódját, utána is a korábbi számlához fért csak hozzá.
Amint a szakportál megírta, az ATM-ben a kártya kiadása lezárja a belépést, a rendszer pedig jelzi is, hogy nincs további teendő. A békéltetők szerint ilyen esetben vizsgálható, hogy a fogyasztó felismeri-e az ATM szokottól eltérő jellegzetességét, és hogy milyen következményei lehetnek. Ebben az esetben a kilépésre oda kellett volna figyelnie.
A bank nem ismerte el az ATM hibáját
Az eset áldozata panasszal fordult a bankjához az átverés miatt, azonban a bank elsőre rá hárította a felelősséget. A férfi nem fogadta el az elutasítást és a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordult. Utánanézett az automata szolgáltatási leírásának is, amelyben nem szerepelt arra vonatkozó utasítás, hogy a belépési folyamatot a felhasználnak kell megszakítania, és utána lehet csak kilépni az ATM rendszeréből.
A Pénzügyi Békéltető Testület megnézte a videófelvételeket, és megállapította, hogy a férfi nem kapott figyelmeztetést arról, hogy külön ki kellett volna lépnie a felületről. Az is látható a felvételen, hogy rövid ideig várakozott még az ATM előtt, de mivel nem jelent meg semmilyen tájékoztatás, ezért egyszerűen otthagyta a berendezést.
A békéltetők szerint a bankautomaták eltérő jogosultságot és lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára, emiatt nem volt egyértelmű, hogy a panaszos számára miért inaktív a használni kívánt funkció. Végül a férfinak adtak igazat, és a banknak meg kell térítenie a 150 ezer forintos kárt.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés