Júniusban irány a tengerpart: fapadossal olcsón megúszhatjuk

A hirtelen jött nyár miatt már nem bírja nyaralás nélkül, és szívesen útnak indulna a tengerpartra már ebben a hónapban? Összeszedtük azokat az oda-vissza húszezer forint alatti áron megvehető, júniusi fapados repülőjegyeket, amikkel csodás strandokra juthat el pár óra alatt. (Fontos! Az alábbi árak a cikk írásakor, május 31-én aktuális állapotokat tükrözik.)

OLASZORSZÁG

Olaszország rajongóinak nagy mázlija van júniusban: a Ryanairnél és a Wizz Airnél is találni szuper úti célokra olcsó retúrjegyeket. A Ryanairrel elrepülhetünk Pisába (például június 15-én, szerdán 11 209 forintért, vissza június 22-én szerdán 6199 forintért jöhetünk). Érdemes pár napot városnézésre szánni, Pisában például messze nem csak a híres torony a látnivaló. De a csodás Lucca is csak fél óra vonattal, és busszal egy óra alatt Firenzében lehetünk. (Innen pedig már nincs messze nagy kedvencünk, Siena sem.)

Kétségkívül ez Pisa leghíresebb tere, de van itt más is
Kétségkívül ez Pisa leghíresebb tere, de van itt más ismimi / Travelo

Ha elég volt a nézelődésből, több helyen is csobbanhatunk. Pisához viszonylag közel található a Forte dei Marmi és Viareggio közötti széles, hosszú partszakasz, ahol egymást érik a strandok. A belépésért fizetni kell, cserébe öltöző, zuhanyzó, napágy és étterem is van ezeken a helyeken. (Viareggiónál már találni ingyenes strandot is.) De a pisai pályaudvaron felugorhatunk egy Intercity vonatra Monterosso irányába, így kicsit több mint egy óra alatt a képeslapra illő szépségű Cinque Terre pasztellszín halászfalvainál csobbanhatunk.

A Cinque Terrére is átvonatozhatunk
A Cinque Terrére is átvonatozhatunkLi Ka Yee / Europress / Getty

Szintén a Ryanair járatával juthatunk el Velencébe (vagyis egészen pontosan Trevisóba). Ha mondjuk június 8-án, szerdán indulunk, és 15-én jövünk vissza, fejenként kicsit kevesebb, mint húszezer forintból megúszhatjuk az úti költséget. Naná, hogy itt is érdemes várost nézni a csodás Velencében, a hosszan elnyúló Lido szigetén klasszikus strandokat találunk. Ha ennél hagyományosabb, üdülőtelepi nyaralásra vágynak az olasz tengerparton, a festői Caorle, vagy Lido di Jesolo sincs messze.

A velencei Lido: a homokos oldalon strandok sorakoznak
A velencei Lido: a homokos oldalon strandok sorakoznakDea / U. Colnago / Europress / Getty

A Wizz Airrel Bariba repülhetünk el olcsón, ha június 17-én, pénteken indulunk, és egy hét múlva, 24-én jövünk vissza, útirányonként 8990 forintba fáj a repjegy. Bariban is van strand, de érdemesebb kocsit bérelni, és felfedezni a környéket. Kék zászlós strandja van, és nagyon hangulatos hely Polignano a Mare, Bari repteréről pedig nincs egy óra az út autóval.

Polignano a Mare
Polignano a MareNorthfoto

Szintén a Wizz Airrel juthatunk el Szicíliába. Június 11. és 18. között oda 10 990 forintért, vissza 8990 forintért találtunk repjegyet, ami kifejezetten jó ajánlatnak számít ide. Ugyan közvetlenül a tengerparton fekszik, finoman szólva nem Cataniában vannak a sziget legszebb strandjai. Ha autót bérelünk, könnyen átruccanhatunk Taorminába, itt sokkal klasszabbak a pancsolási feltételek. Várost nézni és piacozni Szirakúzába menjünk el, ez sincs nagyon messze.

GÖRÖGORSZÁG

Jó árakat találtunk Görögországba is, főleg a kevésbé tipikus nyaralóhelyekre. De kis szervezéssel tökéletes vakációt szervezhetünk ezekre a járatokra is.

Plaka, Athén
Plaka, AthénTilemahos Efthimiadis / http://www.flickr.com/photos/telemax/4964548027/sizes/l

Ryanairrel például olcsón megjárhatjuk Athént (oda június 13., hétfő 10 609 forint, vissza június 20., hétfő 7159 forint). Ha megnéztük a város nevezetességeit, dönthetünk úgy is, hogy a közeli strandokat próbáljuk ki – ezekből itt talál egy csokorra valót.

De ha hajlandók vagyunk pénzt és időt szánni a kompozásra, lehetőségeink szinte határtalanok. A pireuszi kikötőből rendszeresen indulnak járatok a közeli Éjinára, Póroszra vagy Ídrára. De ha nem bánjuk a hosszabb utat – a komp tetőteraszán kiválóan lehet egyébként napozni –, Míkonosz, Párosz vagy Szantorini is lehet a végcél.

Szantorinire is jár komp Athénból
Szantorinire is jár komp AthénbólJtb Photo / Europress / Getty

Nem az a tipikus üdülőparadicsom Thesszaloniki sem, viszont a Wizz Airrel utanként akár 5990 forintból megjárhatjuk júniusban. Nézzünk körül a városban, együnk egy jó gyrost és csobbanjunk a belvárosból könnyen elérhető strandok egyikén. Ennyi pénzért simán megéri!