A társas kapcsolataink alakulásában az első néhány percnek kiemelt jelentősége van. A másikról kialakult első benyomásaink képzik az alapot, amelyhez illeszteni próbálunk minden új információt. Éppen ezért az első benyomások, ha nem is megváltoztathatatlanok, de makacsak. Persze ez a folyamat nem teljesen tudatos, másodpercek alatt formálunk képet a másik személyiségéről annak korából, neméből, testalkatából, öltözködéséből, nem verbális jelzéseiből, tekintetéből, arckifejezéséből, gesztusaiból, meg persze abból, ahogy beszél, amit mond, és amilyen érzéseket mindez kelt bennünk. A benyomás-kialakítás képessége gyerekkorunktól fogva fejlődik velünk, szinte automatikusan lép működésbe akkor, ha valakivel személyesen találkozunk. De vajon mi a helyzet akkor, ha online ismerkedünk? A PsyBlog egy néhány éve végzett kutatásban erre kereste a választ.
Az Emotinban megjelent vizsgálatban a kutatók több mint ezer embernél tesztelték, hogy vajon milyen fotó az, ami a leginkább zsigeri vonzalmat ébreszt. Az online társkeresésben ugyanis a legintenzívebb inger, amiből információt nyerhetünk, az a másik profilképe. Ráadásul gyakran a kapcsolatfelvételben is fontos kapaszkodót jelent az a képi környezet, amiben potenciális partnerünk felbukkan. A kutatás eredményei szerint a nők a tűnődő és a büszke, hatalmat sugárzó férfiakat tartják a leginkább vonzónak, míg a mosolygós fényképek alig hozzák őket lázba. Ezzel szemben egy nő profilképe leginkább vidámságot kell tükrözzön, ahhoz, hogy felkeltse a férfiak érdeklődését, a büszke és magabiztos nőkről készült képek viszont jóval kevésbé sikeresek.
Az eredmények alapján gondolhatjuk úgy, hogy a nők egyszerűen kattantak, pedig az eredmények az evolúciós örökségünket tekintve könnyen magyarázhatóak. A nők ugyanis alapvetően zsigerileg buknak a domináns férfiakra, a mosoly pedig a legkevésbé sem domináns jelzés. A tanulság tehát az, hogy ha valaki sok like-ra gyúr, akkor nőként mosolyogni, férfiként dominanciát sugározni érdemes a társkereső oldalak profilképén.