A szivárványos Facebook profilkép olyan menő, hogy mostanra minden második ismerősömről elmondható, hogy ugyanúgy néz ki a facsén. Ha ön is egyike azoknak, akik az azonos neműek közti házasság amerikai legalizálásának örömére szivárványos filtert rakott az utóbbi időkben legjobban sikerült szelfijére, akkor most eláruljuk, hogy már több, mint huszonhatmillióan tettek így a világon - legalábbis ezt írja az out.com. Mi pedig gratulálunk, ezek szerint ön is a népesség elfogadó részébe tartozik!
Természetesen nem teljesen véletlen, hogy a Facebook fejlesztői épp a hétvégére rukkoltak elő ezzel a kiváló lehetőséggel, azaz a filterrel, ami mindenki számára a lehető legegyszerűbben teszi egyértelműen kifejezhetővé, milyen fokon ért egyet az azonos neműek házasságának engedélyezésével, teljesen függetlenül attól, hol él. Mindez nagyon szép és jó, de mi van, ha ez is csak egy kísérlet része volt? Láttunk már ilyet korábban...
Erre a The Atlantic gondolt, azt írják, hogy 2013 óta nem volt ilyen komoly, össznépi megmozdulás a Facebookon, pedig akkor csak három millióan változtatták vörösre a profilképüket egy emberjogi kampány keretében. Most ezt a számot a közösségi oldal alig pár óra alatt elérte, sőt, hiszen a szivárványos filter minden eddiginél népszerűbbnek bizonyult. A világsztárok is lelkesen szivárványosították el proflképüket, többek között Anne Hathaway, Leonardo DiCaprio, Elizabeth Banks, Arianna Huffington, Arnold Schwarzenegger és maga Zuckerberg is, és persze a magyar celebek közt is jócskán akadt, aki így fejezte ki szimpátiájáti.
Az elsők között Cesar Hidalgo, az MIT egyetem egyik tudósa viccelt azzal, hogy ez az egész egy kísérlet, kollégái poldogan adták alá a lovat (például Stacy Blasiola, az illinoisi egyetem Ph.D. kandidátusa(, ennek ellenére a Facebook szóvivője, William Nvius szerint ilyesmiről szó sincs. "Ez nem teszt vagy kísérlet!" – szögezte le a lap érdeklődésére.
Egyszerűen mindenki ugyanúgy látja a dolgokat!"
Ennek ellenére természetesen igen valószínű, hogy egy ekkora megmozdulás esetében már komoly statisztikákat lehet levonni a facebookozók véleményéről, és ezeket az adatokat fel is lehet használni különböző kimutatások megírásához, ezek pedig valószínűleg akkor is megszületnek, ha nem kerülnek majd nyilvánosságra.