Ezekre figyelj, hogy ne hízz a nyaralás alatt se!

Amikor az ember nyaralni indul, sokszor nem csak arra kell figyelnie, hogy minden irata, pénze megvan-e, illetve hogy mindent bepakolt-e a bőröndjébe.

A diéták és az egészséges életmód ugyanis a pihenés alatt sem szünetelnek, viszont a megszokottól eltérő, kényeztető körülmények közt nem is olyan könnyű betartani őket – és legtöbbször az oda nem figyelés a ludas. Ha te is szeretnél egészségesen étkezni, vagy legalább tartani a kiválasztott diétát, akkor íme néhány tipp, amire érdemes figyelned.

Utazás

Az odafigyelés már az úton elkezdődik: ha ugyanis az út kellően hosszú, akkor könnyen előfordulhat, hogy nassolni fogsz. Unaloműzésből vagy éppen az éhség miatt, de a legtöbbször ez igaz. Az autópályák pihenőiben vagy a repülőn azonban nem nagyon fogsz találni egészséges nasit, az árakról már nem is beszélve – ahogyan azt a Chatelaine cikke is kifejti. Ha hosszabb útra indulsz, akkor készíts inkább szendvicseket otthon, ezzel nemcsak a pénztárcádat kíméled, hanem az egészségednek is jót tesz. Persze. A főtt ételekkel sem lesz gond, a repülőre is felengedik őket (kivéve a levest), de azzal számolj, hogy így hidegen kell elfogyaszd.

A nasikkal kapcsolatban már könnyebb a dolog. A répa, mandula vagy éppen a mogyoró mind egészségesek, ráadásul könnyű is velük a helyzet, hiszen nem hagynak foltot, nincs utánuk zsíros kéz. Ezeket is nyugodtan viheted magaddal az útra, legyen szó repülőről, autóról, vonatról vagy buszról.

CC0247-001
Fotó: Roger Wright / Europress / Getty

Koktélok

A nyaralás alatt kevésbé figyelünk oda a kalóriákra, ami viszont könnyen megbosszulhatja magát. Viszont senki nem mondana le szívesen ezekről az élvezetekről, így jó, ha tudod, mit is iszol. Mert bizony a koktélok is tartalmaznak kalóriákat, és az alapanyagoktól függően ráadásul akár elég sokat is.

A Pina Colada esetében egy pohárnyi, ami nagyjából két és fél decit jelent, 492 kalóriát tartalmaz. Egy Margarita a maga kicsit több mint egy decijével 232 kalóriát, míg a Cosmopolitan egy decije 146 kalóriával büszkélkedhet. Ennél eggyel jobb helyen szerepel a Mojito, mert bár ebben is 143 kalória van, de az ital több, majdnem két deci. Ha azonban igazán frissítő, és alacsony kalóriatartalmú italt akarsz szürcsölni, akkor tedd le a voksod a fröccs mellet, hiszen a fehérborból készült variáció két decije csak 73 kalóriát tudhat magáénak.

Ne vonj meg minden élvezetet

Az alakodra és az egészségedre vigyázni fontos, de azért ne érezd magad börtönben, főleg akkor ne, amikor éppen nyaralsz. Válassz ki egy olyan napot, amikor igenis megengeded magadnak azt a cukros, hizlaló fagylaltot, és edd is meg kellő élvezettel! Persze az esti vacsinál kihagyhatod a desszertet, vagy másnap egy hosszabb úszás beiktatásával is korrigálhatod ezt a kilengést.

86475816

Tervezz!

A legtöbb nyaralóhelyen már találhatsz olyan boltokat, ahol egészséges élelmiszereket, friss gyümölcsöket és cukormentes édességeket kaphatsz. Amikor foglalsz, egyúttal azt is nézd meg, hogy a szálloda rendelkezik-e az éttermében olyan kínálattal, amire vágysz. Ha nem, akkor irány a bolt, így a súlyod és az egészséged sem kell majd féltened.

Mozogj!

Jó-jó, persze, nincs is annál jobb, mint elterülni a homokban egy jó könyvvel és barnulni egész nap, esetleg néha úszni egyet. De egy nyaralás ne csak erről szóljon! Legalább egy kiadós sétára menj el akár a környéken, akár a közeli városban: ez kulturális esemény is lehet, ráadásul még sportnak is elmegy. Érdemes megismerni a környéket, akár a helyi természetet, akár a városokat, falvakat, ami pedig egy jó kis edzésnek is megfelel. Az úszásról se feledkezz meg, ami amellett, hogy nagyon jól égeti a kalóriákat, az izmokat is ellazítja, és segít kiadni magadból az egész évben spájzolt feszültséget.

305843-001
Fotó: Tony Latham / Europress / Getty

...és érezd a határt!

Az egyik legnagyobb ellenfél a nyaraláskor a saját mohóságod lehet. Ez főleg akkor igaz, ha all inclusive ellátás mellett döntesz, hisz ilyenkor könnyen lehet az az érzésed, hogy dőzsölhetsz a finomságok közt, amik ráadásul benne vannak az árban, hát hülye lennél otthagyni őket. Nos, nem, ettől nem kell szakadtra zabálnod magad: mindez nem jelenti, hogy a tested tolerálni is fogja a hirtelen nagy mennyiségű ételt. A hízás mellett akár rosszullét és hányinger is lehet a mohóság vége, ami gyorsan tönkrevágja a napot. Hogy ezt elkerüld, csak oda kell figyelned a tested jeleire, és amikor jóllaktál, azonnal le kell állni. Ez elsőre egyszerűnek tűnik, de sokakat neveltek úgy, hogy a tányérjukon ne hagyjanak semmit, ami megnehezíti a dolgot. A megoldás, hogy inkább szedj többször, és persze csak kis adagokat, így könnyen be tudod lőni, mikor nem kívánsz már többet.

 

Hozzászólnál? Facebook-oldalunkon megteheted!

Kövess minket a Facebookon is!

 
Mustra