Egy biciklis ne viselkedjen úgy, mint egy gyalogos
A biciklis nem gyalogos. Egy gyalogos gyorsan meg tud állni, és még talán észlelhető is. A biciklis nem. Ötször gyorsabb, mint az, aki sétál, ezért lényegesen hosszabb idő alatt képes csak megállni. Irányt sem tud úgy váltani, hiszen a biciklinek van egy adott íve, amin még el lehet fordulni, de utána bukta. Ezért ne viselkedjen úgy, mint egy gyalogos, és bár csábító, ne nevezze ki hirtelen magát gyalogosnak, amikor éppen nekik zöld a lámpa.
A biciklisek világítsák ki magukat
Ha drágán veszel, akkor is háromezer forintból fel lehet lámpázni egy biciklit. Az a baj, hogy a bringások alapvetően azt hiszik, mivel városban vannak, van közvilágítás, ergo: látszanak. A város azonban foltos. Vannak sötét és vannak világos foltok benne. Ha biciklin ülsz, és te vagy a sötét folt, az nem túl jó stratégia.
A biciklisek közt csomóan vezetnek autót is, és autósként tapasztalják, mennyire láthatatlanok a biciklisek. Legalább ők világítsák ki magukat. Szerencsére kezd divatba jönni a rápattintós fényvisszaverő. Nem vagyunk hívei a láthatósági mellénynek, de hasznos. Ennek köszönhetően vettünk már észre biciklist, akit különben eltapostunk volna, ha nincs rajta. A bringásoknak úgy kell világítaniuk, mint az állat.
Használják a kerékpárutat
Tudjuk, hogy a gyors tekerés egy szenvedély, és csomó lassú biciklis van a bicikliúton, de a szűk utakon tényleg nehéz elmenni egy biciklis mellett autóval. Mi bárki mellett elmegyünk 10 centire, és azt is tudjuk: már megszokták. A nem rutinos vezetők viszont megijednek tőlük. Nem érdemes az autók közt menni puszta szenvedélyből. Olyankor mindenki anyázik. Tudjuk, hogy csomó helyen rossz a bicikliút. Ha nagyon gáz, akkor is inkább járdán menjenek, és csak a legvégső esetben a forgalmas főúton.
Ne tekerjenek a buszsávban
A buszsávban tekerni nem jó ötlet (bár a KRESZ már megengedi, de olyankor ezt külön jelzik. Amúgy tilos is.), mert a busz nem tud kielőzni, hiszen a biciklis megy 20-30 km/h-val (ha nagyon megy, akkor 40-nel), míg a buszsávon kívül 70km/h-val mennek az autók. Legálisan. Nem fér el mellettük a busz, nem tud sávot se váltani, mert 30-40-nel többel mennek mellette az autók. Csendben jegyezzük meg: a bicikliutakon is van sebességkorlátozás. 30 km/h a megengedett sebesség. Ha ugyanez gyalog-kerékpárút, akkor csak húsz - nem mintha traffipaxoznának az ilyen helyeken, de a gyalogos átkozottul veszélyes, kábé úgy viselkedik, mint egy birka.
Egyirányú utcában ne tekerjenek a forgalommal szemben
Elterjedt, hogy lehet a forgalommal szemben menni. Ez nem igaz, csak akkor szabad,amikor ki van téve a tábla. És hogy miért ne tegye meg senki? Mert amikor kanyarodik az autós, általában az utca közepén egyszer csak ott van egy biciklis, amit nem lehetett látni, vagyis akkor szembesülünk vele, amikor már befordulunk az utcába. Az a legdurvább biciklis, aki a gyerekét is viszi magával a forgalommal szemben.
Ne menjenek át a piroson
Egy keskeny úton mindenki kikerüli a bringást, aztán mindenki megáll a pirosnál. Biciklis átmegy a piroson, mintha az fakultatív lenne, és kezdődik a kerülgetés elölről. Az normális, hogy előremegy a lámpánál, mert át kell jutnia neki is, hiszen van olyan kereszteződés, ahol túl rövid ideig tart a zöld, másképp át sem érne. Az előremenést különben is megszokták már az autósok a motorosoktól, azért nem morog egy sofőr se, de a piroson ne menjen át!
MP3 lejátszót ne használjanak bringázás közben
A biciklis eleve láthatatlan, de ha hallani sem hall semmit, az nem túl nagy garancia arra, hogy élve száll le a bicikliről. Saját érdekében ne dugja be a fülét, mert ez egyszerűen ostobaság.