Kinek ne lennének boldog fagylaltozós emlékei? Akár gyerekkorunk puncsfagyija él az emlékeinkben, akár a saját nappalink kanapéján egy hosszú nap után elkanalazott poharas jégkrémre gondolunk, az biztos, hogy fagyizni majdnem mindenki szeret. Ezt bizonyítja egy tavaly végzett felmérés is, ahol a megkérdezettek majdnem 40 százaléka a kedvenc nassolnivalói közé sorolta a fagylaltot, jégkrémet. Mivel idén a fagyizókat valószínűleg kevésbé fogjuk látogatni, remek alternatíva az egészen különleges ízekben és formákban kapható jégkrém.
Érdemes megjegyezni, hogy a fagylalt és a jégkrém nem ugyanaz. Előbbi története hosszú évszázadokra nyúlik vissza, a jégkrém hódító útja viszont csak a 20. század első felében indult, amikor
1923-ban Harry Burt szabadalmaztatta a „jégkrém pálcikán” elnevezéssel forgalomba kerülő csomagolt fagylaltját.
Innentől kezdve bárki hazavihette a hűsítő finomságot, és átadhatta magát a négy fal között is ennek a gasztronómiai élménynek. Ráadásul minden évszakban, kiküszöbölve ezzel a fagylalt alapvető szezonalitását.
Mit kanalazunk legszívesebben?
Választáskor természetesen az egyik legfontosabb szempont az íz, a Nielsen piackutató cég forgalmi adataiba bepillantva pedig azt is megtudhatjuk, hogy hazánkban melyek a legkedveltebbek.
Szeretjük a klasszikusokat, de vevők vagyunk az újításokra is – talán a legjobban így lehetne összefoglalni a helyzetet, hiszen a márkás dobozos jégkrémek közül bizony a csokoládé és a vanília fogy a legjobban. Az alapízeket az olyan frissítő változatok egészítik ki, mint például a joghurtos erdei gyümölcs, de imádjuk a csokoládés desszertek inspirálta somlói és brownie ízű jégkrémeket is.
A jégkrém nagyon sokszor az önjutalmazás egyik lehetősége, és a napi én-időnk megéléseként fogyasztjuk, a csoki vagy épp egy pohár bor alternatívájaként. Ezt az új fogyasztói igényt elégíti ki a poharas jégkrém házhoz szállítása, amivel a fagyizás új szintre lépett. Tekintettel a jelenlegi járványügyi helyzetre, mindenkinek otthon kell megtalálnia azokat a lehetőségeket, amelyek boldoggá teszik és segítenek kiszakadni a hétköznapokból egy kis örömet csempészve a borúsabb órákba.
Az online rendelés és házhoz szállítás ettől függetlenül is virágzik, miért pont a jégkrém maradt volna ki ebből a trendből?
A poharas jégkrém házhoz szállítása a jégkrémek szülőhazájából, Amerikából indult trend, ám a tavalyi évben régiós szomszédjainkhoz hasonlóan Magyarországon is nem várt sikerrel startolt.
2019-ben több mint 110 étterem kezdte el itthon a jégkrém-kiszállítást, és összesen több tízezer poharas jégkrémet rendeltek házhoz a vásárlók
- tudtuk meg Sonkoly Tamástól, az Unilever Magyarország jégkrém üzletágának marketing vezetőjétől. Ezzel a desszertforgalomnak máris akár 20-25 százalékát teszik ki a poharas jégkrémek.
Elolvad-e a házhoz szállított jégkrém?
Persze a hűsítő finomságok szállításakor felmerül egy teljesen magától értetődő kérdés:
nem olvad-e el vajon idő előtt?
A jogos felvetés egyidős a fagylalt történetével, hiszen a képlet egyértelmű: hideg nélkül nincs fagyi. Eredetileg a jég beszerzése és tárolása volt a legfontosabb megoldandó feladat, hiszen a jég (vagy a hó) képezte magának az édességnek az alapját. A jeget befagyott tavakból vágták vagy a hegyekből hozatták, amit szalmával fedett föld alatti üregekben tároltak a felhasználásig.
A fagylalt addig nem terjedhetett el széles körben, amíg a fejlődés a konyhatechnológiát is el nem érte, hiszen előállítása és főleg folyamatos hűtése nagy kihívás elé állította a készítőket és drágává is tette a terméket. Ez a modern hűtő- és fagyasztószekrények megjelenésével oldódott meg a 20. század első felére.
Napjainkban a jégkrémek szállítása viszont új kihívás elé állította a forgalmazókat. A legfontosabb kérdés egy poharas jégkrém házhoz szállításánál mind az étterem, mint a vásárló részéről az, hogy vajon nem olvad-e el a fagyi, mire megérkezik rendeltetési helyére.
Szerencsére a technológiának erre is van már válasza.
„A gondosan tárolt, -28 Celsius fokra hűtött jégkrémet kizárólag a futár indulása előtti legutolsó pillanatban veszik ki a fagyasztóból, ami azonnal egy speciális, duplafalú, zárható hűtőtasakba kerül egy fagyott jégakku társaságában.
A maximum 20 perces étterem-szállítási cím időtartam alatt még bőven -18 Celsius fok alatti állapotban érkezik meg a jégkrém a vásárlóhoz, aki pár perc várakozás után mélyesztheti kanalát az ínycsiklandó finomsága”
- mondta Kerékgyártó György, a Don Pepe operatív igazgatója.
Mi már teszteltük!
Pizza mellé jégkrémet? Hát persze, hogy kérünk!
Mivel a világ két legjobb dolgának kombinálásából csak valami igazán remek dolog születhet, kényszerű száműzetésünk során különösen nagy szükség van ilyen finomságokra. A jól ismert márkák megnyugtatóak, az ember pontosan tudja, hogy azt a minőséget fogja kapni, amire számít.
Hogy a pizza forrón és frissen érkezik, nem meglepő, az viszont inkább, hogy a fagylaltot is tökéletesen fagyott állapotban kapjuk meg. Egyáltalán nincs megolvadva, a profi hűtőtasak láthatóan jól végezte a dolgát. Hogy melyik a legjobb rész? Talán az, amikor a pohár oldalát megnyomva összeroppanthatjuk az isteni csokibevonatot a jégkrém tetején. Vagy esetleg az, amikor belekanalazunk a krémes finomságba... ezt az egyet nem tudtuk eldönteni.
A cikket a Brand & Content készítette az Algida megbízásából, nem a Dívány szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.