A koedukált oktatás egyeduralma, úgy tűnik, az állami iskolákban is megtörik. E téren Dél-Karolina jár az élen, ahol már 97 iskolában járhatnak a diákok nemük szerint eltérő osztályokba, írja az MTI.
Az NPR által megszólaltatott szakértők szerint a korábbiakkal szemben ma már széles tudományterület foglalkozik Amerikában a tizenéves lányok és fiúk eltérő tanulási képességeivel. Míg a felnőtt nők és férfiak gondolkodási sémái és tanulási készségei között elhanyagolható a különbség, addig a tizenéves fiúk és lányok tanulási képességei között hatalmas az eltérés.
Az Egyesült Államokban 5 éve még csak 12 állami iskolában voltak egynemű osztályok, ma már 360-ban. Egy tanár megjegyezte például, hogy a fiúk figyelmét fizikai aktivitással, járkálással kell fenntartani, míg a lányok többnyire csöndben ülve koncentrálnak. A fiúk körében hangosabb tanításra van szükség és előnyösebbek a hűvösebb tantermek. Egy lány arról mesélt, hogy a fiúk nélkül nagyobb biztonságban érzi magát, nem gúnyolják ki. A tapasztalatok szerint az egynemű osztályokban jobbak a tanulmányi eredmények és nagyobb a fegyelem.
Sok oktatási szakértő viszont nem tartja indokoltnak a fiúk és a lányok szétválasztását, nem látják tudományosan igazoltnak az egynemű osztályok létrehozásának szükségességét. A földrésznyi ország másik felén, a nyugati Kaliforniában is tucatnyi iskolában kísérleteztek az egynemű oktatással, de az eredmények nem voltak meggyőzőek.