A biztonságosabb közlekedés érdekében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapest Közút folytatja a Fővárosi Közgyűlés által is elfogadott közlekedésbiztonsági stratégiában lefektetett sebességcsökkentési programot – írja az MTI.
Az intézkedések célja a BKK szerint, hogy kevesebb baleset történjen az utakon, és tovább csökkenjen a súlyos és halálos sérülések száma.
A sebességhatár csökkentése is elegendő lehet
A közlemény szerint a BKK adatelemző munkatársai mesterséges intelligenciát is használó modelljükkel vizsgálták, hogy melyek azok a közlekedésbiztonsági stratégiában kijelölt útszakaszok, amelyeknél már önmagában a megengedett sebesség csökkentése is segíthet elkerülni a súlyos és halálos baleseteket.
Ez alapján elsőként az I. kerületi Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszán – a Mikó utca és a Vérmező út közötti szakasszal megegyezően
50 kilométer per óráról 40 kilométer per órára módosítják a legnagyobb megengedett sebességet.
Több útszakaszt is érint majd a sebességkorlátozás
A tervek szerint az Attila úti tapasztalatokat felhasználva már az ősz folyamán további, a stratégiában szereplő útszakaszokra is kiterjesztik az intézkedést, csökkentik és egységesítik a sebességhatárokat. Hozzátették azt is, hogy folytatódik a Sulizóna-program, amelyhez eddig három kerület csatlakozott. Az intézmények a kerületi önkormányzatnak jelezhetik csatlakozási szándékukat, az önkormányzatok és a BKK pedig minden szakmai támogatást és tudást megad a sulizóna kialakításához – áll a közleményben.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés