Miután január 1-jétől kivezették a 3,5 tonna feletti lakóautókat a D2-es autópályamatrica díjkategóriából, átkerültek a használatarányos útdíjfizetés rendszerébe, a HU-GO-ba. Így ezeknek a gépjárműveknek – ahogyan az autóbuszoknak is – nem csupán az autópályák díjkötelesek, hanem a főutak is – hívja fel cikkében a figyelmet a Totalcar.
Súlyos bírságra számíthatnak a díjfizetést elmulasztó autósok
A lakóautók ez idáig személygépkocsinak minősültek a forgalmi és az állami nyilvántartás szerint is, hiszen magáncélú személyszállításra szolgálnak. A hatóságok a változást a gépjárművek súlyával indokolták, miután tengelyterhelésük meghaladhatja akár a két tonnát is. Emiatt pedig a jogalkotók szerint nagyobb mértékben terhelik a közúthálózatot és a környezetet is. Így a gépjármű-tulajdonosoknak többet kell fizetniük a használatarányos útdíjrendszerben.
Azok a lakóautó-tulajdonosok, akik nem tesznek eleget a jogszabályban rögzített kötelezettségüknek, 65 ezer forintos közigazgatási bírságra számíthatnak.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés